Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Har de siste ukene registrert at tulla i magen ikke er så aktiv lenger,bare kjent noen få svake dult,og i dag har jeg kjent henne to ganger,men bare veldig lite,er såvidt hun dulter bort i magen .. Er kjempe bekymra og trenger litt hjelp... Noen som har det samme?
Baby nr3 ombord Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Viss det er stor forskjell til hva du er vant til så ville jeg hørt med jordmor evt i morgen. Med meg er det motsatt, idag er lillegutt hyper som bare det, jeg som til vanlig såvidt kjenner noen dult av og til. Er 36 uker på vei idag.
kris-79 Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Hvis du er bekymra må du ringe føden! Vet man kan føle seg utrolig teit, men de er alltid hjelpsomme! Ikke noe særlig å være bekymra..
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Hvor langt er du på vei!drikk saft m sukker el brus og legg deg på rygg da vil hun nok våkne.min mage kan være rolig i 12 timer for så å ta en fest.disse små blir ofte veldig rolige de siste ukene,men er du redd ring føden.lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Har akkurat drukket 2 store iskaldt glass vann og masse gløgg,men har noe julebrus som jeg kan drikke,føler litt på å ringe føden,føler meg litt dum på en måte
Sunniva78 har to små Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Ikke føl deg dum, det er jobben deres! I tillegg har vi et stort ansvar vi som bærer de små i magen. Ikke noen god følelse å være bekymret, så jeg hadde ringt...
ann-k 82 Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Hei! Ring til fødeavdelinga og prat med noen der du! Jeg har faktisk vært der for samme problem i dag,er 36+1 i dag og helt siden i går har han vært veeeldig stille,unormalt rolig.. Jeg ringte på føden og da fikk jeg komme med en gang. Tok noen prøver+ ultralyd,og alt var helt i orden,hvem tror du ikke satte igang med den store turninga innpå der da gitt?? Men en stor lettelse at alt så fint ut!! Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 Hvor mange spark skal man kjenne? etter julebrus og alt det andre så fikk jeg akkurat 2 svake,svake spark,er og så veldig bekymra fordi hun har vekstavvik på -24 % og jeg har ett sf-mål på 27 cm..
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 16. desember 2007 #10 Skrevet 16. desember 2007 Ring føden nå med en gang, bedre å ringe en gang for mye enn en for lite. Og du skal ikke føle deg dum, det har du ingen grunn til. Ikke gå slik å vær bekymret, ring med en gang
ann-k 82 Skrevet 16. desember 2007 #11 Skrevet 16. desember 2007 I løpetav en periode hvor du vetat hun pleier å være aktiv bør det ikke gå mer enn to timer hvor du kjenner ti spark/bevegelser. Har du vært inne til ekstra sjekk pga sf-mål og vekstavvik?? det var nemlig jeg for to uker siden. Så hvis du ikke har vært på ekstra sjekk pga det,er det sløvt av lege/jordmor. Men ring inn til føden nå du,kanskje blir du fulgt opp litt bedre da!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #12 Skrevet 16. desember 2007 Hvordan går det? Har du ringt føden? Det ville jeg uten tvil ha gjort! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #13 Skrevet 17. desember 2007 Hei,hei,alle dere hjelpsomme sjeler:) Etter mye kviing på å ringe føden,gjorde jeg det,de ba meg komme inn å få en sjekk,lå med ctg i over en time,jordmor synes det var lite liv,så hun var borte å dytta og ordna med magen min, men legen sa det så greit ut,hva enn det betyr.Og det var en laaaang tale om at jeg IKKE skulle stresse,men bare ligge på sofan,huff,jeg som er så fryktelig utålmodig,men alt for lille jenta vår. Så fikk jeg dra hjem:) Skal til vekstkontroll på torsdag,og da får vi vite enda mer:) Tusen takk for "spark i ræva",var mye roligere når jeg kom hjem:)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #14 Skrevet 17. desember 2007 Om du føler deg usikker, ring føden (heller en gang for mye enn for lite) Men kan være at den lille bare er begynt å forberede seg til fødseen. Med nummer en her, så ble det plutselig helt stille, ikke livstegn som jeg merka. På føden sa de bare at han gjorde seg klar til fødselen, og derfor hadde trukket til seg ben og armer, og at det var helt normalt.
JANUAR GLEDE Skrevet 17. desember 2007 #15 Skrevet 17. desember 2007 Jeg var hos lege igår med samme problstilling. Den lille vesla mi hadde det fint. Det var are det at hun nå ikke hadde så mye mer plass å leke seg lenger. Jeg er i uke 38. Er du veldig beskymret ta deg en tur til jm og få lytettet hjerte frekvensen hennes. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå