Fire småtroll Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Finner ikke igjen innlegget hvor oppskriften sto jeg.. Høres jo helt supergodt ut!
RachaelRay Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har ikke sett innlegget, men her er min oppskrift... de beste jeg har smakt 500 gram delfiafett 200 gram melkesjokolade 3 egg 6 ss sterk kaffe 3 ts vaniljesukker 30 dl japansk ris Smelt fettet, og avkjøl litt. Egg og melis piskes. Sjokoladen smeltes i kaffen. Bland sjokoladen og vaniljesukkeret i eggedosisen. Tilsett fett under omrøring. Ha i ris til passe konsistens. Form raskt til små topper. Jeg legger dem i muffinsformer, så er de greie å servere
Fire småtroll Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2007 mmmmm.... Må prøves i morgen den dag! Tusen takk! Regner med jeg kan bruke samme oppskrift med kokesjokolade også, mannen min liker nemlig mørk sjokolade best. Blir uten tvil to porsjoner ristopper i år, har aldri tenkt på å prøve med melkesjokolade jeg..
RachaelRay Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Jeg bruker samme oppskrift med kokesjokolade ja. Før laget jeg alltid med kokesjokolade, en mørk og en lys. Men med melkesjokolade blir de helt NAM. Glemte forresten å skrive at dette ble 120 risboller, så du kan godt halvere oppskrifta Jeg laget for ei venninne samtidig. Så dette er dobbel oppskrift.
lenej :o) Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 hallOO?? det står melis og egg skal piskes, men det står ikke melis i ingrediensene..!
MamiMaribel Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Her er min enkle oppskrift : 90 gram delfiafett 300 g melkesjokolade 3 ts vaniljesukker Fett og sjokolade smeltes forsiktig på lav varme, ha i vaniljesukkeret. La blandingen avkjøle seg litt, bland i ris og ha det i muffinsformer. De beste ristoppene jeg har smakt;-))
RachaelRay Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Åååå så det ikke før nå!! Men jaaa.. det skal være 600 gram melis også. Hmm... litt fjern ja kanskje. Dumt om noen skrev den opp. Legger hele ut på kokeboka jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå