Gå til innhold

Røde merker i huden... 3 måneder, Noen andre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullungen min har røde store merker (ser ut som veldig tørr og irritert hud) på hele magen, noen småflekker på armene og en veldig tørr, rød flekk på hånda... Jeg spurte på HS hva det kunne være, men fikk ikke noe ordentlig svar. Jeg ble bare rådet til å dra på apoteket og kjøpe kremer mot det... Har nå brukt 2 typer kremer i en uke, men synes ikke at det hjelper... Noen andre som har det samme problemet, og erfaringer...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som atopisk eksem. Smør med Aderma exomega fra apoteket, flere ganger om dagen og få time hos fastlegen.

Skrevet

kan være atopisk eksem eller melkeallergi.

gå til fastlegen... du trenger antakelig å teste barnet. og få f.eks en mild kortisonkrem som hjelper på utslettet...;-)

Skrevet

hmmm..høres ut som atopisk eksem...sønnen min har det...og det begynte med røde flekker... han fikk det mest rundt halsen...under armene og på magen...han ble sterkt angrepet av eksem at HS vurderte å ikke gi ham sin vaksine da han var 3 mnd. Jeg fikk time hos fastlegen som sendte oss videre til en spesialist. Råder deg til å gjøre det....jo før du får den under kontroll desto bedre. Og jeg vil gi deg noen tips oxo.... ikke bruk Natusan produkter..som badesåpe,olje ect....det sa HS til meg....bad ungen din i olje, ikke såpe...såpa tørker ut huden! Oljen som babyshop selger....babyline er veldig fin! Vask klærne samt sengetøy til ungen med uparfymert tøymykner og pulver... Naturell er veldig fin.....

Håper dette kommer til nytte....det gjorde det hos oss ihverfall...

Lykke til!

Skrevet

Høres ut som atopisk eksem ja. Greit å sjekke det hos lege - og prøve å forhindre videre utørking av huden. Olje og fet krem er bra, eller en mild kotrtisonkrem og fett ikke hjelper i første omgang.

Lykke til! Og heldigvis vokser de aller aller fleste barna eksemen av seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...