Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Hallo. Jeg er i uke 19 og har nå vært på UL - på AHUS. Da vi kom spurte samboeren om vi kunne få vite kjønn - da sa hun "jeg må bare sjekke det jeg skal først" og det er jo helt greit. Alt var fint og når hun var ferdig "med sitt" spurte vi igjen om vi kunne få vite kjønnet - da svarte hun "vet ikke hvor mye tid jeg skal bruke på det...". Hun tittet litt men sa hun ikke kunne se det..grrr..vel-det kan jo hende hun ikke så det, men dte virket som hun ikke ville si det..??!! Jordmoren hadde dobbelt navn og jeg var hos henne fredag 14. desember. Noen om har fått samme erfaring fra AHUS?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Heisann! Dette er akkurat samme beskjed vi fikk!! Dæven så irriterende. Har hørt flere som har sagt samme sak.. Hvis ikke jeg husker helt feil så er initialene i navnet hennes A-M? Høres ut som reprise av det vi fikk høre.. Bortsett fra at jeg fikk mest meg til et surt svar: "det ser ganske jentete ut". Kjipt
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Ja - så utrolig kjipt.. Hadde vært så kos å vite det og ikke minst forbrede seg på klær, barnerommet osv..selv om man ikke kan være 100% sikker.. "Dere får bare vente til den store dagen- som før i tiden" sa hun..Jordmoren jeg var hos hadde initialer U-M Larsen. Tenkte hun bare var gammeldags, men når fler ehar det slik er det kanskje en policy de har begynt med eller har.. Vurderer privat eller 3D..var på UL på Volvat i uke 13. og de var jo kjempe imøtekommende - det offentlige trenger jo ikke gi den sammen servicen for å holde på kunder..
mamiladi Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Er det mulig da.. Synes det skal være foreldrene som bestemmer om de skal vite kjønnet eller ikke! Hadde vi fått den behandlingen hadde jeg blitt sinna. Like bra at vi fikk vite det med en gang vi spurte :-D
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Ordinær UL er til for å sjekke at alt er bra med barnet og at det vokser som det skal. Ikke for at dere skal få vite kjønn. De vil ikke bruke dyrebar tid på å lete etter kjønn på denne ul. Om dere ønsker å vite kjønn må dere ta en privat ul og betale for dette selv. Jeg er sikker på at om hun hadde sett det mens hun holdt på ville hun sagt det. Hos oss kunne de ikke se det og da betalte vi for en ekstra ul selv. Ikke noe rart i det.
tingeling78 Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Så uheldige dere har vært da. Vi var på UL på a-hus hos jordmor med de initialene. Og hun kikket grundig etter for å hjelpe oss ang kjønn. Som hun til slutt sa; " kan ikke finne noe mellom beina, så det ser ut til å bli jente". Skjønner at det ikke kan gis noen garanti, og er fornøyd med det svaret. Hadde i forkant også hørt litt sånne historier om a-hus, men ble faktisk positivt overrasket.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 kjedelig - håper vi får vite kjønnet når vi skal på UL..
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 jeg hadde ikke ul på ahus..men som over her.. greit alt skal være bra. men på sykehuset innlandet fikk jeg til og med ny time til ul 2 uker senere for å få vite kjønnet.
lille er født:) Skrevet 17. desember 2007 #9 Skrevet 17. desember 2007 nå hører jeg bare mer og mer tull om ahus... kanskje man burde søke seg en annen plass?? Vet det ikke hører til på denne tråden, men hva synes dere om firmannsrom rett etter man har født? syns det høres forferdeelig ut jeg.. da skal man jo liksom hvile ut..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #10 Skrevet 17. desember 2007 Jeg synes det er helt hårreisende hvis man får ny UL fordi man ikke kunne se det på ordinær UL!!!!!!!!!!! Misbruk av ressurser til fosterdiagnostikk synes jeg. De tar jo også feil i 15 % av tilefellene.
Cosette Skrevet 17. desember 2007 #11 Skrevet 17. desember 2007 Bare en liten kommentar til luna79. Jeg sov på firemannsrom da jeg fikk min første, og jeg syntes faktisk at det var kjempekoselig. Var deilig å prate med noen som var i samme situasjon, og vi tok alle hensyn til hverandre slik at det ikke var noe problem å hvile ut. Men, det er jo så klart smak og behag :-D
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #12 Skrevet 18. desember 2007 Men nå var det da ingen som hadde fått ny UL heller? Ro deg ned!
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 18. desember 2007 #13 Skrevet 18. desember 2007 Jeg har også tatt UL på Ahus. Tror det er viktig å la den som er der få undersøke det de faktisk SKAL undersøke før man begynne å se etter kjønn. Synes at de tingene er myyye viktigere å underøke enn å bruke tid på å lete etter kjønnet! Selv spurte vi om det var mulig å se om det var gutt/jente etter at hun var ferdig med å undersøke alle de andre tingene. Og det va'kke noe problem det. Hun tok seg god tid og lette etter bra bilder slik at vi alle fikk se om det var gutt eller jente. Tror negative reaksjoner lett kan komme hvis man buser ut med spørsmål om kjønn med en gang man kommer inn døra.... Er jo faktisk ikke det som er viktigst da. Vi sender'n ikke i retur uansett hvilken sort som kommer ut;)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 18. desember 2007 #14 Skrevet 18. desember 2007 jeg fikk ny ul jo:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #15 Skrevet 18. desember 2007 Var på UL på AHUS forrige uke. Vi ble spurt om vi ville se etter kjønn (etter at turneren i magen endelig hadde latt jordmora sjekke d ho skulle), men takket nei.. Synes jordmora var flink til å forklare underveis, og hyggelig. Men har ellers ikke peiling på AHUS - har ingen kjente som kan spre rykter derifra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå