mamma&urokråka Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Har vært og kjøpt klyster på apoteket i dag, for jeg har lyst å ta det hjemme (hvis jeg rekker) før fødselen. Kjøpte en pakke microlax og i pakka var det fire stk. Men jeg trenger vel bare å bruke én? Eller...? Noen som har erfaring med bruk av det? Fantes ikke pakker med mindre enn fire stk i, så ble litt usikker...
Krøvvel Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har ikke prøvd det selv men jobbet litt i hjemmesykepleien.. når man bruker en så kommer det som er i endetarmen ut- dvs. det ytterste. Og det er vel det som er tanken tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Tror det er vanlig at man bruker 100 ml med oljeklyster på sykehuset. Det settes inn ved hjelp av en rectumsonde. Microlax setter du ytterst i endetarmen. Du setter inn microlaxen i endetarmen og klemmer ut innholdet. Hold tuben flattrykket når du trekker den ut slik at innholdet ikke renner tilbake. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå