Gå til innhold

Tips mot ødem ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg fått utrolig mye vann i kroppen, mest i beina.. og det ser helt forjævlig ut (!) og det er ubehagelig...

Prøver å drikke store mengder med vann, men føler ikke det hjelper noe.. spiser heller ikke mye salt! Men er 38 uker på vei, og har fått høre det er normalt å få vann i kroppen mot slutten...

har dere noen andre tips hva jeg kan gjøre for å forhindre vann i kroppen? hva er best? holde seg i ro? eller bli mer aktiv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja i førlge min jordmor er det ikke så mye å gjøre med det da det er styrt av hormoner. Vann er alltids bra å drikke mye av når en er gravid, men jordmor mente ikke at emr vann hadd enoen effekt på ødem. Om du er veldig plaget kan du prøve med støttestrømper, men ellers er det nok bare å holde ut de siste ukene og være gla til at du ikke fikk det tidligere :-)

Skrevet

ha beina opp så ofte som mulig. og støttestrøper.

Skrevet

Passe på å spise mat med lite saltinnhold, da salt binder opp vannet i kroppen og drikke vann!

Skrevet

Støttestrømper er fint. Det samme er lite salt i maten (Husk at det er mye salt i halv- og helfabrikat mat. Toro...)

Jeg anbefaler også en spasertur hver dag. Det hjelper meg i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...