Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Har i den siste tiden hatt problemer med sovinga til tulla vår på 3,5 mnd! Hun som var så flink til å sove har snudd helt! vi prøver nå å legge henne kl 19; fordi vi har vært så plaget med at hun blir overtrett og raser i mange timer! Hun sovner ganske greit i senga si; men våkner opp både 4 og 5 ganger før hun endelig sovner for natten! ..noen ganger er det nok å bare gi henne smokken; andre ganger raser hun og vil ikke sove videre! ..noen som kan ha en ide om hvorfor hun våkner opp sånn?? gjorde ikke sånn før.. I tillegg til tullet om kvelden; krever hun mat 3 ganger om natten; og sover ikke mere enn max 5 timer første gangen, gjerne mindre, og 3 timer mellom resten! før sov hun gjerne 7-8 timer første gangen; og 4 timer til neste gang! Ettersom det har vært sånn i et par uker nå; er det vel ikke økedøgn heller; har hørt at den som er rundt 3 mnd skal være ganske heftig! Noen som har opplevd det samme; og som har en forklaring og kanskje noen godt tips på hva vi kan gjøre for å få henne til å sove bedre..? vet jeg ikke skal klage; mange bebiser som sover myyye dårligere enn tulla vår!! ..var bare at hun har endret seg sånn i den siste tiden! På forhånd takk:)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 sorry å måtte si det, men 5 timer er hele natten når det gjelder så liten baby. Du må også regne med å nattamme så mange ganger som du gjør. Babyene endrer seg hele tiden uten at det er noen grunn til det nødvendigvis. Ikke før har man fått etablert en rutine så endrer de seg og det blir bare tull igjen:-) Dette er ikke siste gang det vil skje:-) Eks min sov natten rundt (22-07) når han var 3 mnd. Jeg var kjempeglad:-) Varte bare i 2 uker det da. En stund rundt 9mnd våknet han en periode hver halvtime mellom 03 og 05.
anni654 Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Det er helt normal, barnet trenger nå mer mat igjen. jenta mi hadde også en periode hvor ho sov opp til 10 timer uten mat, men det er mer uvanlig. kanskje du gir også pupp igjen når ho våkner om kvelden flere ganger? kanskje er ho bare sulten? Og som den over meg sier, det er vanlig å nattamme flere ganger. Og 5 timer er jo lang det. Det vil forandre seg av seg selv etterhvert De vokser så fort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå