Stolt mamma for første gang Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 mini har slitt med overgangen til fast føde. Da han bare fikk mm så fikk han en bleie hver 7 dag ca. Har gitt ham grøt en stund, å får svært sjelden bleie. Har hjulpet ham med massasje, bøying å tøying å så har jeg to ganger måtte ty til termometer. Og sist var det stein hardt, og naturligvis vondt for ham å få ut. Etter det har jeg nesten bare ammet, + gitt fruktmos å svisker på en sprøyte (han liker det nemlig ikke). Mitt spmål er om det finnes grøter som er enklere for magen. Han har foreløpig kun likt Hipp sin grøt med eple/pære. Har hatt malt i grøten jeg ga ham, men det hjalp ikke noe. Ga ham til og med laktulose et par dager men fikk inntrykk av at han fikk så vondt i magen av d.
oblix Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 vi gir havregrøt med ris og hvete fra nestle, magen ble faktisk bedre av den. Har også oppi malt, en ts, også har vi en ts malt i flaska om morgenen.
Stolt mamma for første gang Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2007 takk for d, får ta meg en tur på butikken i morgen å se om jeg kan finne den. Har du gitt yougurt? De på apoteket mente jeg skulle prøve å gi ham d?!
oblix Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Man skal visst ikke gi dem det før de blir rundt året har jeg lest og hørt. Her lager jeg egen pærepure med kanel til gutten min. Hs sa at pære er veldig fint for magen, det gir heller ikke mageknip. Eple derimot kan gjøre magen litt hard ( gjelder også gulrot og banan). Kanel er jo kjent for å være mageregulerende og full av antioksidanter. Jeg tilsetter denne hjemmelagde puren i grøten hver dag pluss litt malt, og gutten min bæsjer hver dag rundt 10 nå, hehe. Og vi slet veldig med dette før..prøvde sviske, malt og laktulose, fikk bare vondt i magen av alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå