Gå til innhold

oppdragelse!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når barna oppfører seg dårlig på besøk? Hvilke konsekvenser får det. Vi har en gutt som stadig har dårlig oppførsel. Vi prøver å være konsekvente og bestemte, men han bryr seg ikke samme hva konsekvensen blir. Vi prøver å være konsekvent og bestemt uten å være sint. Ofte oppstår det situasjoner når det er mange til stede. Han sitter ikke ved bordet et helt måltid. Og bryr seg ikke om at han ikke får dessert fordi han ikke har spist middag. Hvis vi drar fra et selskap fordi han bare styrer og bråker er det en konsekvens som svir skikkelig der og da, men i neste selskap er han like ufin. Vi føler han er alltid den mest høylytte, mest kranglete, mest hypre. Samtidig er han den som gir voksne mest positiv oppmerksomhet; sier fine ting og gir klemmer. Det er mye av han på godt og vondt. Noen råd til fortvilte foreldre. Han har en mindre bror på to år som er meget medgjørlig og enkel. Vi prøver å gi dem samme oppmerksomhet og oppdragelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet sannelig ikke, men har noen tanker som kom da jeg leste innlegget:

Lik oppdragelse på begge barn er ikke nødvendigvis riktig. De er forskjellige.

Et barn som ikke sitter ved bordet blir: 1. Forsøkt stanset hvis det prøver å forlate bordet. 2. Hentet tilbake hvis det stikker av. 3. Han blir sittende. Fordi vi fysisk følger opp. Barnet fjernstyres ikke med bestemt stemme. Det hentes og settes på plass. Uansett om vi er i selskap eller ikke, og mor har lyst å prate med andre (prøver seg gjerne da). Da sier jeg bare beklager til den jeg prater med, men nå må jeg følge litt opp her...Alle har forståelse for det.

Og så ville jeg sett litt på hva barnet spiser. Er det sukker eller tilsetningsstoffer som gjør ham ekstra vill i selskap? Da hadde jeg overstyrt matinntaket, eventuelt tatt med frukt. Kanskje kunne du tatt litt initiativ selv til uteaktiviteter for barna i selskapet? Det er litt ork å være den som drar i gang lufting av barn, og spiller fotball etc, men det blir alltids med noen andre voksne også. Kanskje trenger barnet ditt mer fysisk aktivitet enn andre? Ikke noe galt med slike barn, men de trenger voksne som ser behovet og hjelper dem.

Blir situasjonen først negativ er det viktig å finne teknikker som funker for å vende om til noe positivt. Da hjelper det med fysisk aktivitet og utendørs aktivitet.

Skrevet

Jeg hadde ikke latt han få gå i neste selskap å gjort han oppmerksom på dette,så kanskje han hadde oppført seg i det tredje selskapet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...