blond Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Er det høyere status å lage godteri og bake kaker selv?
Gjest mphs Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Har ingen formening om det har høyere status, men jeg syns hjemmelaget er best.
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 hehehe...Status?? Veeel... jeg lager mye selv, men tror ikke jeg får no' særlig høy status av det nei... )
mumimammaen Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 hjemmelaget er jo best. men je ser ikke ned på andre som kjøper ferdig bakt pga liten tid eller ikke kan lage det.
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Status? Hos hvem? Nei, hadde jeg vært hemmeværende heltid hadde jeg sikkert vært flinkere til å bake ting fra bunnen osv. Eneste kakene vi lager i år er pepperkaker, med deig fra Ikea. Har jeg lyst på noe annet kjøper jeg. Går ikke så mye kaker all den tid vi skal bort juledagene. Har man lyst til å bake og lage godteri er det vel ok for den som gjør det. Er det for at man føler at man må osv blir det bare dumt..
Gjest -<<- Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Dersom omgangskretsen din er preget av hjemmeværende mødre med rutete forkle og medlemsskap i husmorforeningen, så.
nickoline og supermann Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 for mye jobb å lage i forhold til hva vi spiser. Blir dyr fuglemat etter jul:) Så her blir det kjøpt. Nå tassen blir større baker vi nok pepperkaker og lager litt julegodter
Sommerfugl78 Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Baker selv. Det er jo halve kosen med kaker :-) Men det blir nok ikke så mange sorter med en liten en i huset. I går satt han i vippestolen mens mamman sang og bakte kakemenn (han holdt ikke ut hele deigen da
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 hva har status med det å gjøre...?=/ uansett, jeg synes hjemmebakt er BEST. + at det er koselig å lage kaker og godteri selv.
MamiMaribel Skrevet 16. desember 2007 #10 Skrevet 16. desember 2007 I visse kretser er det status å lage alt selv, ja. Utenom juletid også - man skal aller helst lage all mat selv, holde orden på hus og hjem og barn og ha en mann som er søtmoms og eeeeelsker maten din og ikke vil spise noe annet, og dette må du passe på å si til så mange som mulig, så alle vet hvilken superkone du er:-) Unnskyld, har nettopp snakket med en bekjent som strever etter å være superkone ;-)) Blir litt oppgitt over alle som gjør ting mest for galleriet og ikke fordi de vil det selv.
Tøysetipp Skrevet 16. desember 2007 #11 Skrevet 16. desember 2007 Skjønner hva du mener. Men det er ikke sånn man snakker noe videre om.. vet du ;-) For noen er det nok absolutt en viss status forbundet med det.
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #12 Skrevet 16. desember 2007 Hadde jeg vært barnløs, hjemmeværende og med hushjelp så hadde jeg bakt selv. Ellers, nei. Eneste jeg baker selv er sjokoladekake og boller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå