Idun<3tosmå<3 Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Jeg sitter å ser håndaball nå, spennende!! Og finalen med Norge er jo og senere i dag! Men det jeg lurer på, og nå håper jeg det er noen håndballspillere her. Hva er forskjellen på gult kort og 2minutters utvisning? Mtp hva de gjør feil liskom? Hva er strengest?
Jente73_tvillinger Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Gult kort er en advarsel, de får som regel det FØR de ved neste forseelse får 2 minutter. 2 minutteren er strengere. Gleder meg masse til kampen senere idag
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 2 min gis hvis handlingen utelukkende er rettet mot spiller og ikke mot ballen. ved regelbrudd ved usportslig opptreden 2 min er strengest. 3 utvisninger gir rødt kort. gult kort gis ved ukorrekt handling, men ikke rettet mot spillere
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Men har man fått to gule, så er rødt det neste... Samme som for fotball. To minuttern er mer straff fordi det går ut over laget øyeblikkelig.. Så på kampen i går at dommerne var ganske strenge med Norge et par ganger mens Tyskerne slapp litt billigere unna, ikke mye, men et par ganger bare. Mye fysisk spill i går, så er sykt spent på kampen i dag!! Tror ikke jeg takler like mye spenning!! :-)
nr.4 på vei Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Man kan ikke få to gule kort. Først er det gult kort, så 2 min., 2 min og 2. min som da fører til rødt kort. Savner å spille, klør i fingrene av å se på...
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 sant som 3 skal bli 5 sier.. man får ikke flere gule kort i håndball, dvs en spiller kan ikke få flere gule kort. man får gjerne gult kort første gangen man gjør en feil, men dersom det er en strengere feil blir det direkte to minutters utvisning uten gult kort først som er en advarsel på at 2min blir neste. så kan man få 3 to minuttere før det blir rødt kort, eller evt direkte rødt med engang dersom det er en grov feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå