Gå til innhold

Er så lettet og stolt!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på tre med skikkelig legeskrekk, hver gang det er snakk om lege må vi fysisk bære han inn bilen, høre på at han hyler hele veien,bære han hylene inn på kontoret evt forværelse, bære han inn til legen, prøve å roe han igjen, for så å fysisk holde han nede når undersøkelsen gjøres for så å bære han ut igjen i bilen å høre på at han surver hele veien hjem.

Jeg har prøvd alt, forklarer alltid nøye, lover ( og gir han ) leker og sjokolade hver gang vi nesten klarte oss uten skriking, forklarer leger, prøver å få dem til å hjelpe, men ingenting har fungert. Det har resultert i at jeg alltid tar med lillemann til legen i siste liten, men jeg vil gjerne skjerme han og meg for det er veldig hardt og vanskelig for oss begge og jeg håper i det lengste at det ikke blir nødvendig med legevisit.

I dag var faktisk lillemann syk, han har hanglet i over en uke med høy feber som krever to doser paracetamol for å få ned i tre dager så da måtte vi til pers igjen.

Forklarte møysomelig hva som skulle skje, hva barnelegen het, at hun ikke skulle ta vaksine og forhandlet med ned fra fem sjokoladeplater til et eller annet sjokolade, etterfulgt av over 1 times gråting fordi han er redd. Pakket ned bamse, fotoapperat for å avlede han med, leker og mer. Var virkelig forbredt på skikkelig krig igjen med masse gråting, hyling, sparking og til slutt måtte ta han den harde måten igjen for å få undersøkt han, noe man mår for å kunne gjøre han frisk...

Dette var det som skjedde:

Min lille gutt gikk selv inn i bilen, han gikk selv inn til sekretæren, satte seg pent på stolen og ventet til vi var ferdige med minstemann for så å måle og veie eldstemann. (mens mamma advarte sekretæren om hans legeskrekk)

Da det ble hans tur inn til legen gikk han inn til legen, sa god dag fru xxxx, han forklarte selv at han var syk, hvor han hadde vondt, sa ja til å bli undersøkt. Jeg var så sjokkert at jeg nesten begynte å grine, etter så mye strev var det endelig en lege som klarte å tilpasse seg min sønn slik at hun ikke virket som en farlig lege med sprøyte!!! Han lå helt stille å ble undersøkt av legen, hun fikk se alt det hun trengte å se, hun kunne til og med få undersøke enda lenger hvis hun ville det.

Han lekte med lekene hennes mens vi gjorde oss ferdige med minstemann og sa pent takk, farvel fru xxxx ( han sier aldri navn på noen så det var også overraskende... )

Vet dette ble langt, men det er en enorm lettelse å endelig klare å ta med lillemann til elgen,etter over 2 år med iherdig kamp hvorpå jeg har prøvd så mye forskjellig som ikke har virket, bare det at han klarte å gå inn til en lege er fantastisk.

Skal legge til at barnelegen har laaang erfaring og er utrolig flink med barn, altså akkurat det min sønn trenger i denne situasjonen. Angrer på at jeg ikke tok han med ditt før, men hvordan kunne jg vite at dette var det som skulle til!

Lillemann har fått sjokoladen sin, til og med før lunsj, den har han helt og holdent fortjent fordi han har møtt sin største frykt og det var visst ikke så ille allikevel!!!!

ER såååååå stolt av lillemannen min!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink gutt:-D

Deilig for mor også;-)

Skrevet

Kjempe deilig!!!

Vet det er et langt stykke igjen, men får håpe at han har hatt en positiv opplevelse med legen og at han kommer til å huske det isteden for 30 traumatiske. Nesten så jeg vurderer å ta han med til legen igjen uti januar bare for å skape enda en positiv opplevelse, men det er vel sløsing med ressurser..

Roser han hver gang jeg ser han nå fordi jeg er sååååå utrolig stolt av han!!

Skrevet

Så godt da! Det er ikke greit når de små ikke har det bra.

Sender en klapp på skulderen til den flike mammaen som har kjempet lenge. Godt jobba!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...