familien kaos- komplett Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 sånn god som de har på peppes?? på det søte liv e det mange oppskrifter, men de er så forskjellige, hvilken ligner mest på peppes?
familien kaos- komplett Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 16. desember 2007 gir denne en real DYTT og håper det er noen bakeglade damer her i kveld!!!!
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Gå inn på denne å se: http://www.tvillingforum.com/vbulletin/showthread.php?t=7701&page=4 Litt nedover på siden.
familien kaos- komplett Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. desember 2007 hm, takk for det, men jeg fikk opp en login side, så jeg kan nok ikke komme inn:)
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til! Dette trenger du: Ca. 450 g Oreo Cookies 100 g smeltet smør 2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Phildelphia 225 g) myknet 2,5 dl melis ca 3,5 dl piska krem (skal opprinnelig være den amerikanske cool whip, men den er umulig å spore opp i Norge! Jeg har vært overalt for å prøve å finne! Jeg har brukt Menkomel Whipping i stedet, men du kan også bruke helt vanlig kremfløte) 2,5 spiseskjeer sukker 1 pose sjokolademousse Toro 3 dl melk til moussen (jeg har brukt 2 dl lettmelk og 1 dl helmelk) 1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter! Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form. Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter. Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Jeg har erstattet 1 dl av melken med helmelk, men det er valgfritt! Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus! La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser!
familien kaos- komplett Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2007 Tusen takk! Da skal det nok bli oreo kake her en dag:)
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Kommer du inn på denne linken så er det bilder også: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=306001
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå