kei80 Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Første mens etter MA.. etter utregingen påELtesten og babyverdens eggløsningskalkulator skulle den 16 være eggløsningsdato!Men det var det jo ikke..Har testet meg siden mandag men uten hell..vil dere anbefalle å teste mer på denne syklusen?mensen har jo fo flyttet seg fra 10 til 2,kanskje syklusen er lengere?Har igjen en test så får ta den imorgen å sjekke om det er EL da Ble bare litt utafor å skuffet nå..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Hei! Jeg har alltid hatt 28 dagers syklus med EL på dag 14, fått TR omtrent på timen hver mnd, altså veldig regelmessig..Har blitt gravid to ganger på første forsøk. Etter MA er det dessverre ikke slik lengre. Ventet til etter første mens før vi begynte å prøve. Har alltid brukt EL tester, har aldri prøvd å bli gravid uten. 1 pp fant jeg LH-økningen på dag 23 (!), TR kom nøyaktig 14 dager senere. 2 pp fant jeg LH økningen på dag 16 og 17, og nå i denne pp har jeg ikke funnet EL i det hele tatt, er på dag 21 nå og tester enda. Hadde alle symptomer på EL på dag 14, men det slo ikke ut på CB digital. Har en dårlig feeling på denne mnd siden ikke testen slo ut, det pleier den alltid å gjøre:-( Jeg anbefaler deg å kjøpe billig tester og når EL symptomene begynner så kan du supplere med CB digital for å være sikker. Lurt å teste fra ganske tidlig til ganske sent i syklus, slik at du blir "kjent" med syklusen din som kanskje har endret seg etter MA. Opplever her inne at mange får endret syklus etter MA. Lykke, lykke til, håper du fort blir gravid igjen!!!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Og forresten... En grei regel som jeg har lært meg til er at TR kommer ca 14 dager etter jeg har funnet LH-økningen, og slik har jeg oversikt over hvor lang syklusene mine er..Den pp jeg fant LH-økning på dag 23, hadde jeg 37 dagers syklus, og neste pp hadde jeg syklus på 31 dager. Slik finner en også ut når en har IKM altså ved å legge til 14 dager fra EL. Hadde litt problemer med å tenke slik i starten, for jeg var så vant til 28 dagers syklusen min at jeg naturlig tenkte IKM etter 28 dager uansett når EL var...Har lært myyyye på disse 3 mnd om syklus. Ble sikkert veldig rotete dette, men håper du ble litt klokere:-)
kei80 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2007 Hjertlig takk! ikke utslag i dag heller men følger rådet ditt og tester ut uka! Jeg ble klokere og glad for svar Lykke til !!
kei80 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2007 Åssen ligger det ann med deg? håper alt er vel
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Joda her er alt vel:-) TR kom på lille julaften, typisk..men nå er det snart tid for å begynne å el-teste igjen. Starter opp igjen på onsdag på dag 11, og håper å finne el denne mnd:-) Hvordan går det med deg da?
kei80 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2008 Lykke til håper det klaffer snart for dere! Jeg hadde jo første mens etter MA 2 des.Men fant ingen El forrige måned..Så venter nesten på TR som nok er rett rundt hjørnet og håper på å finne egg denne måneden!
kei80 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2008 spent på om el testen slår ut hos deg:)?? ikke TR ennå her.og to negative tester..Men er vel sant at det er kroppen som regulerer seg etter MA..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Heisann:-) Har fått positiv el-test tre dager på rad nå...litt frustrerende pga at eggløsningen kommer ikke før testen er blitt negativ igjen..Hadde enorme el-smerter i går. Kroppen min oppfører seg dessverre veldig annerledes etter MA, men syklusen begynner å bli normal igjen. Har aldri hatt el-smerter før. Tar ofte litt tid før TR kommer etter MA, men når kroppen er klar for det igjen fester det seg nok en ny spire!! Begynner å bli uuuutålmodig jeg nå, er vel derfor den ikke vil sitte her..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 forresten, kanskje du har hatt en sen eggløsning siden TR lar vente på seg? Hvilken dag var du på da du sluttet å teste etter EL denne pp?
kei80 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2008 skjønner at du begynner å bli utålmodig og for å ikke snakke om frustrert..teste EL fra 9 des-24.Muligheten er jo der,men etter to negative tester er jeg ikke helt posetiv,mulig jeg hadde den senere og det er for tillig å påvise HCG i urinen Godt å høre at syklusen din er i lage igjen!Blir spenndene å teste for deg igjen senere i mnd,krysser for deg!
kei80 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. januar 2008 rare greier,nå skulle jeg hatt TR for 8 dager siden,testet negativt lørdag..kanskje på tide med en ny test..ingen gravide symptoner som er gjennkjennelig..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 10. januar 2008 #13 Skrevet 10. januar 2008 Ja, du må ta en ny test med morgenurin i morgen, så må du oppdatere meg:-) IKM om 8 dager her!! Spent!!! Ingen symptomer utenom litt utflod og stikninger i sidene av og til.
kei80 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 11. januar 2008 virkelig spenndene det her! Tok en test som så litt ut som det loddrette på krysset var på vei opp bare to små korn/prikker på hver side,slik var den sist jeg var gravid,så blir spenndene å se om det blir mer utslag på neste test her!Men virker helt usansynlig siden EL testen ikke gav utslag..men sant som du sier,muligheten kunne jo vært den siste uka i mnd jeg ikke sjekka EL! Er spente på oss nå Har du barn fra før?God helg til deg og dine aug-mamma!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 12. januar 2008 #15 Skrevet 12. januar 2008 åååå så spennende kei27:-) Håper du er gravid!!! Jeg har også hatt dårlig feeling de gangene jeg ikke har funnet eggløsningen, men ser jo mange her inne som blir gravid selv om de ikke har funnet el med tester. Har begynt å tempe jeg da, så nå fikk jeg dobbel sjekk på når el var. Veldig spennende å måle temp!! anbefales, men vi satser på at spiren sitter slik at du ikke trenger å tenke på det:-) Ja, jeg har en nydelig gutt på 2,5 som egentlig skulle blitt storebror til uken som kommer, nærmere bestemt mandag, men slik ble det ikke. Snufs. Jaja får håpe spiren sitter snart. Så du hadde et barn på 7 år i et annet innlegg, er det gutt eller jente? Nå er det 5 dager til IKM!!! Gruegleder meg til å teste, klarer helt sikkert ikke å vente til fredag, men skal gjøre et tappert forsøk. hehe God helg til deg og dine også:-)
kei80 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 14. januar 2008 ser mørkt ut i denne omgangen..Testet med CB idag men negativt,men TR har fortsatt ikke kommet,så er vel et lite håp og klamre seg fast i Har en jente Åssen går det med deg?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 14. januar 2008 #17 Skrevet 14. januar 2008 Heisann! Ser at du har hatt ganske lang syklus denne første pp etter ma. Når jeg fikk TR seks uker etter ma, begynte jeg å telle dager..denne første syklusen etter første mens var på hele 37 dager!! Kanskje du også har det sånn? neste pp var syklusen på 31 dager og etter det igjen kom jeg inn på riktig spor igjen med 28-29 dager syklus slik jeg er vant til...Ingenting er så frustrerende som når TR ikke kommer og graviditetstestene er negative... Husker godt den lange syklusen min...fikk jo positiv el-test på dag 23 og hoppet i taket for jeg var sikker på jeg var gravid igjen, men neida..sen eggløsning var det det var, for 14 dager senere kom TR..Du får smøre deg med tålmodighet og evt ta en graviditetstest en gang i uken..men vet at det er vanskelig med den ventingen.. Har IKM fredag, men har bestemt meg for å ta en CB i morgen tidlig..spennende, men blir sikkert bare skuffet..
kei80 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 15. januar 2008 Er så glad for all støtte og oppmuntrende ord,hjertlig! Så høyere opp at du fikk negativt test idag Håper virkelig det klaffer snart så gutten din kan bli storebror Kommer du til å vente noen dager eller tester du igjen fredag? Jeg har aldri får utslag på CB testene før 2 uker etter den skulle slå ut,har vel lite hormon i blodet..Er jo lov å håpe Ha en fin dag !
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 15. januar 2008 #19 Skrevet 15. januar 2008 Er så fint å kunne støtte hverandre her inne:-) Er liksom ikke så mange en kan involvere i dette graviditetsstyret, prøver å holde det til et par nære venninner og mannen..så det avlaster nok endel på mannen og venninnene at jeg kan få ut frustrasjonene mine her.hehe. Tester på torsdag igjen og deretter lørdag hvis ikke TR kommer..Jeg er ikke så veldig økonomisk nå det gjelder å bruke penger på alle testene mine, ser du..får håpe det bare er en liten periode i livet. Vi ønsker oss bare to barn, tror vi :-) Sist jeg var gravid testet jeg positivt 5 dager før IKM, men er litt usikker på når IKM er denne gang siden jeg fikk så mange positive el-tester etter hverandre..Iløpet av helgen en gang ihvertfall..
kei80 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #20 Skrevet 15. januar 2008 spendenne uansett!krysser alt for deg :)/oss!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 15. januar 2008 #21 Skrevet 15. januar 2008 Ja, vi får krysse alt utenom bena.hehe Ha en fin dag du også:-)
kei80 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #22 Skrevet 17. januar 2008 hehe ja Ikke TR ennå,men mistenker at du har hatt rett og det var EL jeg hadde i helgen..Men ikke lett å kjenne på kroppen hva som skjer når alt er i ubalanse! Vet ikke om jeg orker å teste før 20.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 18. januar 2008 #23 Skrevet 18. januar 2008 Heisann:-) Takk for gratulasjoner på den forrige tråden:-) tør ikke å håpe noe, testene er så svake enda..Mensen kan jo likegodt komme å skylle alt ut igjen, men jeg får krysse fingrene for at spiren klorer seg fast!! Håper det var en forskyvet el du hadde, og at du snart kommer etter oss inn på 1.tri, det hadde vært så kjekt!!! Jeg kommer nok ikke til å forsvinne ut herifra før om en ukes tid, kommer ikke til å ta av før mensen er forsinket:-) Vi må holde kontakten så du får komme inn på 1.tri å rope på meg hvis du lurer på noe eller bare vil "snakke" litt, men som sagt blir her en stund til:-) Klem
kei80 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #24 Skrevet 19. januar 2008 Det var godt å høre!Jeg fikk TR i går..men er ok!ønsket egentlig ikke to barn i samme måned,hadde blitt samme termin som jeg har på jenta mi!Så det er en liten trøst.Gleder meg nesten til å begynne å teste EL igjen.Bare håper det er egg denne måneden!! Er virkelig glad på dine veiene!! Vi satser på at den sitter! Hold meg oppdatert! Klem
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 19. januar 2008 #25 Skrevet 19. januar 2008 Ja, det er nesten litt godt når TR kommer når syklusene er litt tullete og ustabile..Du skal bare se at du kommer helt i syklus igjen om kort tid:-) og da sitter forhåpentligvis spiren raskt:-) Skal holde deg oppdatert, og du må holde meg oppdatert:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå