Gå til innhold

Alle fra Nord Norge se her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere og høre av andre sørfra når dere blir kjent med dem at de forundrer seg over at du ikke passer prototypen : brautende nordlænning???

Og dere sørfra tror dere alle nordfra er brautende, rett ut, banner i hver setning- typer???

Har hørt ofte at folk forundrer seg over at jeg er så "dannet" og lite "nordboer"

MEN hallo har vel fått oppdragelse jeg og eller??

HAHA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... jeg har hørt mye rart fra folk jeg har møtt som kommer sørfra.

Det siste jeg fikk høre var at når jeg sa jeg var så bleik, så fikk jeg til svar; Ja men er ikke alle fra Nord Norge det da??

Hehe.. Jeje.. Norge er da ikke sååå stort. Noen tror sikkert vi har isbjørner i gatene også!

Skrevet

Skjønner hva du mener. Mannen min er nordfra, og jeg legger veldig godt merke til alle kommentarene han får.(vi bor på Østlandet)

Han banner heller ikke, og er ikke brautende i det hele tatt.

Får også mye kommentarer ala: skal du ikke ha kaffe??!!!! er ikke du fra nordnorge eller? Alle nordlendinger liker vel fisk???!!!!!!

Han liker både kaffe og fisk altså.

Er så utrolig mye idiotiske kommentater fra folk.

Han heter forresten Lars, så kaffelars er alltid en populær kommentar.

Skrevet

HAHA det må være dagens hihi...

ja slik er det bare...jeg ler jo litt om det da...for før man møter folk har de gjort seg opp et bilde av meg og etterpå innrømmer de alltid ( etter noen vin) at de tok feil av meg hihi...jaja

sikkert mange som tror jeg har mørkt hår og sitter med ei krystallkule ...men sannheten er at jeg er blond og supersexy haha neida hoho

Skrevet

vel, må innrømme at fodommer mor folk fra både nord og fra sør er store blandt oss alle.

de er ikke ondsinnede, men mest bare spøkefulle. tror ingen mener noe vondt med det..

eg banner ikke. kan blåse av meg et par strofer om jeg blir ordentlig forbanna, er god på å snakke, og kan snakke for meg om det trengs. jeg banner ikke i min dagligtale, ikke mannen min heller. jeg synes banning ikke hører hjemme i dagligtale til noen mennesker, og ordet "dæven" er noe jeg forbinder med fykkiker og pedofile...

eg drikk kaffe, å elske fisk!! spis masse fisk også, sikkert derfor eg nesten aldri er syk. drikk tran hver dag, og har en helt merkelig form for humor..

synes bergensere er de morsomste skapninger på jord, å min kjære å meg har SÅ lyst å dra til bergen på weekend-tur å gå på show med dagfinn lyngbø.

vi bor ikke i gammer.

vi har ikke rein vandrene rundt husene, selv om det kan dukke opp en gaupe eller en elg.. ikke isbjørner heller...

er det noen som vil se, er det bare å komme. her finner du både husrom og hjerterom!!

Skrevet

okei, da begynner vi øverst med tolking av mitt innlegg.... hihi..

fodommer = fordommer

mor = mot

fykkiker = fylliker

sorry!!

Skrevet

Vet ikke om det skyldes at de fleste jeg omgås er intelligente og/eller godt utdannete, men jeg treffer aldri "søringer" som tror nordleninger er type "Oluf". Hvor finner dere slike folk?

Skrevet

Hehe, bra skrevet lenej! :)

Men en ting til som kan oppleves i Nord... En elg eller to er ikke uvanlig å se midt i byen! Hihi. Det hadde vi nemlig der jeg kommer fra for ett par år siden.

Skrevet

Med det samme du er i gang med å korrigere din egen rettskriving kan du kanskje ta en titt på nicket ditt (tips: og/å-regelen...)

(Du tåler den, gjør du vel?)

Skrevet

Har vel ikke noe med om folk er intelligente eller ei.. Men mer hvor lite kunnskap man har om hverandre i dette landet. Vet ikke m du er nordlending selv, men jeg har fått hørt MYYYE i løpet av mine leveår...

En ting vi har glemt å nevne; Mange tror nordlendinger er kjempeharde på flaska... (Les:alkoholikere)

Skrevet

haha mamma til to flotte gutter.....

JA du har nok rett jeg omgås nok ikke intelligente folk jeg....er nok det som er grunnen

Skrevet

Nei i følge mamma til to flotte gutter, så omgås vel nesten ingen nrdlendinger intelligente folk da.... Hoho

Skrevet

jah, den tåle eg godt :)

Spetakkel va den første å minne meg på den, men grunn til eg ikke har endra er gordi det er sånn eg prate. sir ikk og, sier å. sånn er det. æ e jo nordlænning æ...

Skrevet

hmm.. gjør det oss uintelligente da?

merkelig da at nordlenninger kan være både leger og avokater og forskere.. jaja.. kansje de er utskuddene.. så er det vel oss med litt mer finnblod i kroppen som er uintelligente.. hihi!!

Skrevet

Er vel stereotyp i forhold til det at jeg innimellom banner på nordnorsk vis. Men bortsett fra det er jeg temmelig sivilisert hehe.

Skrevet

Er vel ikke snakk om at man tror alle er slik, men det er en grunn til at dise stereotypene har festet seg.

Sett sammen en stor flokk nordlendinger og folk fra f.eks. telemarkinger, jeg vil tro at en større andel av nordlendingene er mer pratsomme, frampå og tar litt mer plass en telemarkingene. Jeg har selv masse familie i nordnorge, og jeg må si at familiesammenkomstene der alltid er mer livate enn hos slektninger i indre Trøndelag....

Dette betyr ikke at jeg automatisk tror du er hverken sånn eller slik ettersom hvor du er fra, men generelt opplever jeg at disse typene stemmer relativt bra..

Skrevet

Jeg er halvt finnmarking og halvt østlending..

jaa jeg banner! ..jaa jeg ligner mest min fars slekt fra finnmark ;)

Skrevet

Jeg er ikke spesiellt brautende, heller litt sjenert, og tar litt tid før jeg tør opp, spesiellt blandt fremmede. Har aldri hørt at jeg er brautende, heller omvendt...

Banner ikke så unger eller fremmede hører på, men visst jeg slår meg så kan det komme ganske stygge ord ut av munnen min, dessverre:( Det hørte ei kusine av mg som bor sørpå¨engang, og hun trodde ikke jeg kunne så stygge ord!

Har mer inntrykk av at det var flåsing å bannskap før, blandt fiskere b.la, det vet jeg, da jeg er vokstopp med fiske og fangst.

Skrevet

Hehe...ikke er jeg brautende, og skulle gjerne vært mer frampå enn jeg er...

På høgskolen (i Oslo) gikk jeg i klasse med ei godt voksen dame. Hun hadde i forferdelig stemor som var nordlening, og trodde alle nordleninger var slik. Selv om vi var tre nordleninger i klassen som var snille & greie & ikke bannet, så trodde hun likevel at det var VI som var unntaket....!! :o)

Skrevet

Det er jo de brautende og høylytte man gjerne hører.. da!

Jeg har reist en del til nord-Norge det siste året og har en kjæreste som bor der. Er flyet forsinket (noe det ofte er) hører jeg gjerne: Fytti hælvetta - e flyet forsinka førr faen. Har heller aldri sett så mange kvinner som røyker rulletobakk som i nord-Norge. Temperamente har "dere" vel fra de italienske genene.. Men, likevel.. så er mitt inntrykk av nordleninger at de er gjestfrie og imøtekommende. Og ikke så selvhøytidlige - og det liker jeg.

Skrevet

vi er meeeeget lite selvhøytidelige, vi er imøtekommende, og prater med alle. er flyet forsinka, sier jeg "ånei ånei ånei"! for eg banne ikke generelt. kan komme lirkende ut en svarten! om eg blir sint.. som på julebordet da han fyrn ødela kjolen min, så da eg "svarten å din dust! se ka du har gjort no!!"

enkelt!

eg er veldig snill faktisk!

snakke med alle, er ikke redd for å ta kontakt eg.. :):) en vakker dag må vi ha skikkelig svært dib-treff emd alle, så skal eg prate med alle. kan synge en sang til dokker og :):):)

Skrevet

Ja, rullingsdamene finner du her nordpå ;) Svært mange damer jeg kjenner over 50, røyker rullings. Røyka sjøl en pakke rullings om dagen i mine glansdager, før jeg fikk barn. Hosta pinade svart slim, så jeg turte ikke mer, hehe ;) Men nu er jeg seriøs og lykkelig ikkerøyker

Skrevet

Hehe...kjenner igjen den der ja..og er faktisk mange nordlendinger som er høymeldte, stygg i munnbruken etc..men det er jo folk fra andre steder i landet også..så..forstår ikke hvorfor det har blitt en "myte" at alle nordfra er svære i kjeften etc..

Jeg er selv sammen med en fra nord..og der sier alle...han er ikke typisk nordlending..fordi han egentlig er en rolig person..hehe.må bare le jeg da..!!

Skrevet

Har bodd på østlandet i 12 år, men flytta hjem til nord-norge i fjor. Må si det var deilig å kunne prate med folk uten å få den typiske responsen: "Ka farsken ("alle" østlendinger tror nordlendinger sier det hele tiden), kommer du nordfra? Kjenner du Oluf? Jeg har vært i militære på Bardufoss!!" Sukk.....nei, jeg kjenner ikke oluf (som faktisk er en fiktiv figur), og jeg har aldri vært i Bardufoss!

De fleste sier det jo for å være morsomme, men når du hører det flere ganger i uka i 12 år, blir du ganske lei......Kunne de bare komme med noe originalt! Noe som faktisk ER litt morsomt! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...