Gå til innhold

Trenger supre tips om tining av fryst mm!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappan tuslet rundt med ei hylende frøken på armen her, mens mamma stressa med å tine melka. Tok jo evighet jo!!!

Har hørt en ikke skal tine i varmt vannbad, kun kaldt?

Kan ikke tine i mikro? Har nå et måltid stående i kaldt vannbad inni kjøleskapet, klart til neste måltid da håper jeg.

Vesla skal og sove borte 1 natt i romjula, da leverer jeg bort 4-5 flasker fryst melk. Kan alle de stå i kaldt vannbad over natta, slik at en slipper å tine for hvært måltid?

Syns det er stress med hele pumpinga jeg, amme går greit =)

Men melka i frysen skal nå drikkes opp og byttes ut med ny.

Alle med gode tips, skriv de her da.

Takker på forhånd =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan tine MM i kaldt vannbad på benken. Men har det også å tine i kjøleskap, men da uten vannbad. Skal det gå raskere, kan du la det ligge under rennende, kaldt vann. MM skal IKKE tines eller varmes i mikro, det ødelegger viktige immunstoffer og vitaminer.

Mitt tips til jula er å beregne hva hun trenger for et døgn og ta det opp til tining. MM er jo holdbart et døgn i kjøleskap.

Skrevet

hei. når du vet at barne skal være borte, så ta opp melk å sett i kjøleskape dagen før slik det tines over natta. melk kan stå 5-8 dager i kjøleskapet, så ingenprblem. vist jeg ikke har nok melk om kvelden så tar jeg opp en mm frysepose, fyller vann i vannkokeren som jeg helle over i gryte å setter posen oppi slik den tiner. på ammehjelpen sa de så lenge vannet ikke passerer 60 grader gjør det ingenting. jeg spurte ang mikro også nå var det noe nytt, kunne tine i mokro, men så lenge den er ren å hygenisk, men jeg gjør det ikke jeg da;)

Skrevet

Er ofte veldig mange forskjellige svar her på hvor lenge melk er holdbar ol, så jeg har funnet ut at det lureste er å gå inn på ammehjelpens sider hvis jeg lurer på noe. Her er en link hvor det står litt om tining av mm og hvis du lurer på andre ting ang amming/pumping, så finner du helt sikkert svaret på det der inne også:-)

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=29

Skrevet

Vel. Det stemmer ikke helt førstegangsmamma.

Tidligere frosset melk holder seg bare 24 timer i kjøkeskap.

Ikke mange dager nei.

Og melk kan VARMES på den måten du gjør i vannbad, men da må den brukes med en gang. Og den kan IKKE tines i varmt vannbad.

Man skal aldri hverken tine eller varme melk i mikro. Dette er fordi mikroen varmer ujevnt. Npe av melka blir kjempevarn og dermed ødelagt. Så blir den blandet med den kalde igjen når du rister og får dermed riktig temperatur. Da har dermed melken lav kvalitet.

Hilsen ammehjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...