hagbart Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Noen som har gode middagstips som er ammevennlige ???
♥binna♥ Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Hei, sikker på at ikke babyen din tåler løk? Ikke for å være frekk eller noe, men det er veldig mange som overdriver hva de skal holde seg unna i ammetida. Ellers kan du jo stort sett kutte ut løk i all mat du lager selv.
hagbart Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2007 Det er sant, men det er testet ut og løk og toroprodukter ser ikke ut til å være tingen ! Og jeg som er så glad i løk i mat og de fleste "lørdagsoppskriftene" mine er fulle av løk eller purre !! Hverdagsmaten er ikke noe problem.
♥binna♥ Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 OK:) To lørdagsforslag: PAI MED BACON OG SOPP Paideig: 100 g smør/margarin 150 g mel 75 g jarlsbergost 2-3 ss vann Kjør mel, smør og ost i foodprocessoren til det blir en jevn masse. Ha i vann og sett på til det blir en deig. Legg kaldt i kjøleskap i minst en time. Kjevle den ut og legg i en smurt paiform. Forstiek peien i 10 min på 200grader. Fyll: En pakke smårettsbacon 6-12 champignon (avhengig av størrelsen) 200 g vellagret ost (norvegia el jarlsberg ) 1 krm grovmalt pepper 1/2 ts tørket krydderurter evt 1 ss ferske krydderurter (jeg bruker persille, basilikum, oregano) 3-4 egg 2 dl creme fraische Stek bacon i panna, tilsett sopp. (I steden for sopp kan man bruke broccoli, paprika, purreløk). Ha det over den forstekte paideigen. Osten kuttes i terninger og fordeles over. Bland sammen egg, creme fraische og krydder og tøm over. Stekes på 175 g i ca 40 minutt. Du må bruke en stor paiform, evt forminske oppskriften. Pleier å servere en salat ved siden av. KYLLING MED OST 2 kyllingfileter Ost etter ønske feks kremost urter, krydder el hvitløk (parmesan fungerer også fint) 4 skiver bacon Tråd eller pinne til å feste sammen Skjær et snitt i fileene. Ha i ost. Surr bacon rundt og fest med tråd eller pinner. Stekes på panna på moderat varme. Hvis filetene er tykke kan det lønne seg å ha dem i stekeovnen til slutt i steden for å "steke ihjel" baconet. Serveres med ønsket tilbehør feks ris eller fløtegratinerte poteter, salat, maiskolber eller annet. Bon apetit!
hagbart Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2007 Mmmmm, de hørtes kjempedeilige ut ! Skal absolutt prøves ut ! Er snart helg igjen, så da tror jeg det blir pai ! Tusen takk -nallemaja-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå