t-ante Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 så var det dette med navn, er så vanskelig. Vi venter en gutt i jan. og har ikke så mange alternativ. Det eneste for øyeblikket er Ragnar. Hvilke assosiasjoner har dere til det navnet????
mine små alver... Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Min mening... Ikke veldig fint. Tenker gammel gubbe egentlig.
panduru87 Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 For meg er dette et IKKE navn.. Liker det igrunn ikke i det heletatt, men kan være at jeg forbinder det med en jeg vet hvem er...
~Roskva~ Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Jeg liker Ragnar, jeg... Det er et ordentlig navn, som alle har hørt, men som ikke så mange heter lengre. Jeg har vært borti en liten gutt som het Ragnar, og det passet kjempegodt på ham :-) Velg det navnet dere liker, ikke hør på hva andre synes.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Syns Ragnar er et fint, sterkt og ryddig navn. Norsk og velklingende. Støtter Roskva over her - ikke bry dere om at andre ikke liker navnet. Ungen blir navnet, og navnet blir ungen=)
t-ante Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2007 Ja, det er vanskelig og meningene om navn er mange. Har derfor bevist ikke luftet navnet for slekt og venner. Da det er vi som bestemmer uansett. Kun hintet til ongene (5 og 7 år) og de likte det ikke, hi hi. Men de vil bare ha navn ala klassekamerater og venner. Vi får vente å se om det blir en Ragnar når han kommer til verden. Hadde en snill gammel onkel med det navnet, og det er få som heter det i dag. derfor har vi liksom landet på det selv om vi ikke har bestemt oss;-) Takk for alle tilbakemeldingene
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Kjenner en Ragnar på min alder. Herlig fyr med godt humør! Liker navnet kjempegodt!
*Super*Mamman* Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Synes navnet er litt for "hardt" på en måte... Men hver sin smak da:)
Erisa* Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 Jeg syns det var et fint navn, jeg. Har ingen assosiasjoner til det, egentlig. I så fall bare positive. Godt norsk navn, men det lyder nok veldig forskjellig avhengig av hvor du kommer fra. For eksempel om man skarrer på r-en eller ikke. På sunnmørsk lyder det bra i mine ører:)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 17. desember 2007 #10 Skrevet 17. desember 2007 Jeg synes at Ragnar er et flott navn jeg:o) En jeg har kjent hele livet, og som er like gammel som meg heter det, så det kan nok ha noe med saken å gjøre.. Husker jeg var dødsforelska i ham da vi var mindre.. hehe ) Uansett... Som de andre over sier; IKKE bry dere om hva andre sier om navnet, og det er veldig lurt å gjøre som dere og IKKE lufte forslagene deres for andre i nær krets. Familie og venner holder som regel mer kjeft hvis dere sier; "Han heter Ragnar" etter fødselen, enn hvis dere spør om meninga dems før fødselen. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå