Gå til innhold

Noen som gidder og gi meg noe gode tips til hva jeg skal bake til jul??

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kake eller noe?

Skal lage krumkaker hvertfalll, men aner ikke hva mer...=S

Bare si noe som er typisk jul:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er delfiakake og pepperkaker et "must". Ellerrs er krydderkaker kjekt å ha i hus, samme med nøttebunn ol i frysa....

Skrevet

Ja delfikakaen skal mamma lage så:Pdet har vi alltid i julen=P

Men pepperkakene er det ingen som spiser så lite vits i å lage det=P

Men tenkte kanskje å lage kakemenn...Egentlig ingen som spiser de heller, men jeg liker jo det så...

Men, jeg kan lage den kaken ja, den er kjempe god!

Skrevet

Brune pinner, kokosmakroner og kranskekakestenger. Alle tre er superenkle å lage. Brune pinner er verdens beste "duppekake" dersom du er glad i kaffe :o)

Skrevet

Kan jeg få oppskriften på brune pinner og kransekakestengne? Har laget makroner! :)

Skrevet

Kopierer et svar jeg ga tidligere til en eller annen her inne ang. Brune pinner.... De blir veldig gode synes jeg... :o)

Kransekakestenger kjøper jeg ferdig kransekakedeig på butikken. Triller fingertykke pølser som jeg skjører i ca 5-6-7 cm lange biter. Steker de på 200 grader i 10-12 min. Avkjøler på rist og dypper endene i smeltet kokesjokolade og legger de på et bakepapir til sjoko'n stivner...(lurt også å legge de noen timer i kjøleskapet etter skjokodyppingen) namnam... ;o)

Brune pinner:

200 gr margarin

200 gr sukker

1 eggeplomme

1 ss lys sirup

1/2 ts kanel

1 ts vaniljesukker

1 ts natron

300 gr hvetemel

Pynt:

Egghviten (fra egget i deigen) til pensling

Perlesukker/vanlig farin

hakkede mandler

Margarin og sukker røres godt,bland i resten av ingrediensene.Elt deigen og del den i seks emner.Trill emnene til pølser i stekeplatenes lengde.Trykk dem ut på platen til flate stenger.Pensle med egg, strø med mandler og sukker.Stek kakene på 175 grader midt i ovnen i ca. 10-12 minutter.

Skjær stengene på skrå med en skarp kniv,mens de er varme.

Altså, du ruller pølser som er like lang som stekeplaten og trykker disse flate. Når de steker så vil de flyte utover slik at bredden på de flate stengene blir lengden på de ferdige brune pinnene når du skjærer de etterpå....hehehe... Knotete forklart, men om du googler og ser bilder av ferdige brune pinner så vil du forstå hva jeg mener....hehe :o)

(Jeg lurte veldig første gangen for jeg forsto ikke hvordan disse kunne bli slik jeg var vant med...)

Skrevet

Risboller, laget med Freia melkesjokolade i stedet for kakao eller mørk kokesjokolade... MEGA godt godis, og mer snavvel enn de typisk julekjeksene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...