Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere var 39+0 uker, helt moden og gikk rundt med 3 cm åpning uten å ha noe mer enn litt maserier av og til. Jeg har dritvondt i korsryggen, og ligger og vrir meg hele natten - så nattesøvnen er det dårlig med... Vet at det er for mye forlangt å gå i fødsel før termin, men ungen er jo helt ferdig nå, og jeg samler jo ikke akkurat krefter med å gå rundt sånn... Har tenkt tanken på å prøve litt lakserolje, for jeg har lest at det kan virke hvis en er moden. 3 cm åpning må vel defineres som modnet... Uansett er det ikke lenge til vi får hilse på tulla, og det er en god tanke :-)

Er takknemmelig for alle innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Modenhet beregnes ikke kun ut fra cm åpning i livmorhalsen..., men også posisjon av livmortappen, forkortning, mykhet osv.. De som har født før har som regel et par cm åpning leeeeeenge før fødsel.. Vel, det drøyer nok sikkert ikke så lenge for deg uansett.. Kan ikke noe særlig om lakserolje, men personlig skal jeg ikke prøve dette, men vente å la naturen gå sin gang.. Nå er jeg ikke så plaget som deg da, med ryggsmerter og sånn (selv om det ikke er særlig kvalitet på nattesøvnen her heller.....). Vi får prøve så godt vi kan å slappe av, så får vi møte tullene våre ganske så snart uansett.. Kanskje blir det januarbaby, hadde jo ikke vært så dumt det heller..;) Lykke lykke til!!

Skrevet

Takk for det! Nei, det er ikke bare åpningen de regner ut fra. Og jeg snakket med ei i helga som hadde gårr med 3 cm siden uke 32, og som fødte til termin, så det kan drøye lenge for enkelte... I tillegg til 3 com åpning, så var det en liten kant igjen ca ca 1/2-1 cm igjen av mormunnen, og den skal jo bli heeeelt utflatet. Så jeg er forberedt på å gå noen dager til. Det er bare så slitsomt, og så er det litt stressende å vite at en er så nær så nær, men at en ikke kommer i gang. Har til og med hatt tegningsbløding, og var inne til kontroll (det var da de konstanterte 3 cm). De sa at det kunne skje når som helst, og tok til og med fra meg helsekortet! Akkurat det var litt dumt, for jeg skal til jordmor i morgen... Vi får bare slappe av nå de siste dagene, og nyte friheten så lenge vi kan... (Et forsøk på å være optimist :-) Masse lykke til til deg også!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...