ღDidrikmamsenღ Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Fikk oss vaffeljern i innflyttingsgave og nå går sambo og storesøss å roper om vaffelkaker her. Noen som kan hjelpe meg? Har bare brukt toro sin tidligere, men tenkte å lage den på gamlemåten nå. Så en god oppskrift fra dere flinke damer hadde vært supert =)
Gjest -<<- Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Egg, melk, hvetemel, litt sukker og et par teskjeer vaniljesukker. Jeg aner ikke målene, men til tre personer er 3-4 egg fint og så fyller du på med resten til konsistensen er passelig. Vil du ha en noe sunnere variant tar du rundt halvparten grovt mel, drysser i et par never havregryn og slenger i et par moste bananer i stedet for sukker.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2007 Takk... Får prøve meg frem da. Må som regel ha målene klare, men.. =)
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Har heller ikke mål, men det blir bra likevel. Egg, hvetemel, melk/vann, litt salt, kardemomme, vanlijesukker og bakepulver.
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Oppskrift på hverdagsvafler fra Tine.no Ingredienser 2 stk. egg 1/4 ts salt 2 ss sukker 4 dl TineMelk Kultur (Kan jo seff. bruke vanlig melk, hel eller lett eller hva som helst....) 3,5 dl hvetemel 1 ts malt kardemomme 3 ss TineSmør til steking (Bruk like gjerne margarin, dette er jo oppskrift fra Tine så derfor Smør.....) Slik gjør du Bland alt til en jevn røre. La den svelle i 15-20 minutter. Varm vaffeljernet og smør det godt med smør før stekingen begynner. Server vaflene varme, med kald rømme, brunost, syltetøy eller nyrørte friske bær på.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2007 Thank you!! Måtte sende sambo på butikken for å kjøpe sukker i sted hehe. Nå blir det vaffel i huset før jeg og storesøss skal på Celine konsert!
Fire småtroll Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Vaflene blir jo ekstra gode hvis du har noe ekstra oppi da, kulturmelk, fløte, yoghurt e.l. Et annet godt tips er å slutte å kaste den lille slumpen med fløteis som ofte smelter i bunnen av isboksen, sett det i fryseren, tin det og ha i neste vaffelrøre ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå