aragon Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Flere som er fryktelig lei nå over termin? Er det sånn at man må gå 14 dager over hvis alt er bra før man blir satt igang? Har liksom lyst til å komme hjem til jul!!!!!
melkekua™ Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Kommer helt an på hva det sykehuset du skal føde på praktiserer. Jeg ble satt igang med første og det var 11 dager over ul.termin. De praktiserer 11 dager der mener jeg, mens andre kan bruke 14 dager som vanlig praksis.
aragon Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2007 Står på helsekortet mitt at jeg er overtidig fra 28, så det vil jo si 14dager. Men har 2 uker forskjell på mens og ultralyd så er litt redd for at jeg faktisk da er 4uker over tiden, men skal på kontroll på sykehuset til mandag så får man jo se hva de sier der. Føler bare at det legges mer vekt på ulterminen, og jeg mener selv at menstermin er mest riktig.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 halla... Føler med deg,,eg er på dag 4 over termin og virkelig lei!! Eg og har kjempelyst på bebis til jul.... Tenkte å ringe føden idag eg å spør og event igangsetting..
melkekua™ Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Dagen før jeg ble satt igang var jeg til overtidsvurdering, og det ble da bestemt at jeg skulle settes igang neste dag. Du får nok en time hvor de vurderer om de skal vente eller om du blir satt igang den dagen eller dagen etter. Kommer helt an på hvordan babyen har det i magen. Kan hende du kan påvirke litt hvis du gir gode nok grunner. Lykke til ;o) Si ifra til legen din at du er bekymret for dette, kanskje det kan føre fram til noe dersom du går over tiden.
LilSilja Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Lei? Å ja! -11 dager her nå. Skal på overtidsvurdering i begynnelsen av neste uke og vanlig praksis er her å sette i gang etter 14 dager på overtid. Aner ikke om jeg er moden en gang siden jordmor ikke vil sjekke dette. Ser ut til at jeg får GU og blir satt i gang samme dag siden jeg må reise med buss eller båt (klage masse) til sykehuset for å bli sjekket. 2-3 timer å sitte, gleder meg ikke til det.
RebekkaWest Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 14 dager. Var over i går, blir satt igang i morgen, det vil si 16 dager over termin. Få sykehus setter igang i løpet av en helg. Lykke til, du har min dypeste medfølelse!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Er fire dager over termin og begynner å tenke på hva som skjer på julaften siden eg har vært så smarte å si at både min og sambo sin familie skal være hos oss:(. Hadde tegningsblødning i hele går,men har hørt at det forsatt kan ta tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå