Lykken_er_tre Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Noen her som har erfaringer med å reise til sydligere strøk med stor mage? Jeg har termin 2 mai, men har så lyst på en tur til varmere strøk sammen med min kjære før alvoret starter:) Tenkte å reise i januar/februar og da hørtes jo egypt veldig fint ut, men er det trygt? Noen som vet hvor det er vamt og trygt på den tiden?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Jeg ville ikke dratt til Egypt som gravid. Ville heller satset på Spania der maten er mer vestlig og lettere for deg som er gravid å unngå farlige situasjoner og sykehusene/legene er vant til vestlige turister om noe mot formodning slulle hende med deg eller babyen.
Mininni Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Jeg er enig med Anonym 11.38. I tillegg til det hun skriver: Egypt er et land med en veldig annerledes bakterieflora, og VELDIG mange av de jeg kjenner som har vært der har fått kraftige mageproblemer, noe som jeg ikke ville tatt sjansen på som gravid.
Fruen i huset Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 De anbefaler ingen afrikanske land. Min søster fikk "kjeft" fordi hun dro til Spania også, men så lenge man er ekstra forsiktig med hva man spiser skulle det vel være greit. Ikke spis salater, kylling, frukt som er delt osv. Vanlige råd når man er i syden, men ekstra viktig nå. Min søster var vel 6 mnd på vei når hun var der, og hun fikk veldig hovne ben pga varmen... Var ikke så veldig vellykka tur, tror jeg...
Fullrulle86 Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 ikke reist til egypt. Omtrent alle jeg kjenner som har vært der, har blitt syke (diare oppkast). er sinnsykt vanlig å få det i egypt. ville heller satset på gran canaria eller noe ja!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Vi har lenge tenkt på en tur til varmere strøk. Men egypt tør jeg ikke, vi var i tyrkia for et år siden, og veldig mange norske ble syke og innlagt på sykehus- selv slapp jeg noe billigere fra det! Vi tenker litt på Tenerife, men jeg er litt i tvil likevel, og jeg har termin i april/mai. Har en gang tidligere vært lagt inn på sykehus i Spania, og det er ikke noe særlig. Siden jeg var ung, så trodde de at jeg ville forstå engelsken deres, men til slutt fikk jeg krangla meg til tolk og fikk det som jeg ville. Jeg har aldri i mitt liv vært så ufyselig pasient som jeg var da..(ler av det nå) Vi får se, kanskje blir det weekend tur i Europa, men ser ikke helt for meg at jeg kommer til å traske rundt noe særlig heller...
Phantom´ Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 Har vært i Egypt, og hadde ikke reist dit som gravid! Men nå skal det sies at jeg ikke fristes til å reise tilbake dit uansett... Opplevde folk der som lite gjestfrie. De er ute etter pengene dine, men ønsker deg egentlig dit pepperen gror. Som flere andre skriver her er det veldig lett å bli syk. Og den aller største smittekilden er penger der nede, og de må man nødvendigvis komme i kontakt med. Veldig hissige bakterier, så det er ikke noe stas om man skulle bli smittet. Hadde heller vurdert kanariøyene. Selv har jeg vært bode i hellas og italia som gravid ,men det er jo ikke den store varmen der nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå