Lillegull78 Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Noen som har fått det ? Jeg tenkte be legen min om det. Orker ikke mer amming etter mye tull med puppene og gutten min er nå blitt 5 mnd. Er den dyr?
mamman til 2 gnomer Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Hei. Jeg er nå inne i tredje uka med Parlodel, og det går som en drøm. Husker ikke prisen, men tror ikke det var så dyrt. Kjøpte Flux til lillemann samtidig og reagerte mer på prisen på dem enn på mine piller husker jeg. Lillemann er nå 7 mnd og koser seg med flasken. Lykke til hvis du bestemmer deg for dette.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Jeg fikk det da jeg måtte slutte å amme førstemann for 6 år siden, men da jeg skulle slutte å amme andremann for tre år siden fikk jeg de ikke (begge gangene måtte jeg slutte pga medisinske årsaker). Grunnen til at jeg ikke fikk de andre gang var at legen sa at det var så mange bivirkninger på dem, at de ble overhodet ikke anbefalt lenger... Vet ikke jeg, hadde ingen bivirkninger med førstemann da.... Jeg fikk beskjed om å kjøpe den stammeste jogge-bh jeg kunne få på meg og gå med den natt og dag til melkesprengen forsvant. Var ubehagelig første to døgnene, men så avtok melkeproduksjonen veldig greit, så jeg klarte meg faktisk godt uten de pillene.
jippii Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 ring til legen og få resept på sliek piller du. Hvis du skal gjøre som anonym over her har gjort, kan du risikere å få brystbetennelse...og det er SABLA vondt! Pillene er ikke så dyre. Du skal ta en tablett morgen og kveld i 14 dager (selv om du merker at melken er borte tidliger). Etter 3 dager på disse tablettene hadde jeg mistet nesten all melken.
Lillebror og stoerebror Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Jeg kunne ikke amme, men fikk ikke sånne piller av legen. JEg måtte gjøre som anonym over har. Binde noe stramt over, skifte innlegg ofte og ha ullklær på over. Grusomt i to dager så gikk det greit. De pillene er vist dersom man har mistet barn eller sånne årsaker der man kan slite fysisk med melkeproduksjonen. Dårlig forklart, huff. Det sa legen til meg da jeg kom gråtende inn fordi jeg hadde så SINNSYKT vondt.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Du får faktisk ikke brytbetennelse hvis du slutter å amme med å "stramme inn" puppene.. Vet ikke helt hvorfor, men det er denne måten som blir anbefalt både fra helsestasjon og sykehus.. Første døgnet må du gå i dusjen minst en gang i døgnet og bare stå under rennende varmt vann, da kommer utdrivningsrefleksen igang av seg selv og den værste sprengen glir over. Jeg vet for jeg måtte slutte og amme pga av kronisk brystbetennelse, og sluttet i samarbeid med sykehuset, ikke engang da fikk jeg sånne tabletter! Jeg hadde 7 antibiotikakurer på 3mnd, pga overproduksjon av melk og trange melkekanaler, så melka lakk ut i brystvevet og gjorde hele brystet betent. Jeg fikk beskjed om å kjøpe en stram trenings-bh, og det gikk over all forventning. Selv om jeg hadde skikkelig Pamela-pupper første døgnet da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå