Gå til innhold

Til dere som har barn med skjevt hode og har gått til osteopat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi går i dag til fysio og manterapaut., men lurer på om vi skal gå til osteopat pga det skjeve hodet. (KISSbarn)

Syns dere osteopati funket, hva kostet det og hvor mange behandlinger måtte dere ha?

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nå begynt hos osteopat. Har ikke kiss-kidd barn, men favorittside har ført til flatt bakhode. Og hvis det skal jevnes ut, er osteopat løsningen. Vi har bare hatt en behandling, så har ikke en konklusjon enda, men han sier at gutten min blir fin igjen om ca 1/2 år.

Det koster 350 pr behandling hos min osteopat.... Han sier at det skal ikke så veldig mange behandlinger til, fikk en ny time en mnd etter første time. Lykke til :-)

Skrevet

Vi gikk bare 3 ganger til fysio så ble Sander bra heldigvis :)

hvis ikke fysio hjelper etter 3-5 ganger så hadde jeg kanskje vurdert osteopat...men hadde ikke giddi å gjort det hvis det hjalp hos fysio for det er jo gratis ........

Skrevet

En fysio har overhodet ingen muligheter til å rette på et skjevt hode. Osteopaten jobber direkte med kraniet og for at det skal rette seg igjen.

Det eneste en fysio kanskje kan klare er å få babyen til å ligge like bra på begge sider, men hvis hodet allerede er skjevt, så er det lite trolig at en fysio vil kunne rette opp i det. Men det er mange forskjellige grader av dette.

Skrevet

Takk for svar! :-)

Flere som har erfaring?

Skrevet

Når er hodet skjeivt? kanskje rart spørsmål... men lurer virkelig. jenta mi virker ikke om ho har noe problem med nakke, heller ikke noe faforittside, men bakhodet er ikke helt symmetrisk. Burde man gjøre noe da? Eller vokserd et seg til når det bare er lite?

Håper eg kupper ikke tråden her, men det passet så godt inn syns eg :)

Skrevet

Når dem har favorittside kan bakhodet bli flatt på den siden de ligger på og mer kulete på andre siden (bakhodet flytter seg til en side hvis du skjønner...?) De er ikke helt symetriske når dem er små, de vokser seg som regel til, men om de har favorittside og er veldig skjeve, så kan det lønne seg å ta en behandling eller to (har jeg hørt).

Datteren min er ikke veldig skjev, men lurer på om jeg skal ta en osteopattime, lurer derfor på om det hjelper eller om det holder at jeg går til manuellterapaut og fysio?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...