Gurine Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har aldri prøvd det før, men kunne hatt lyst til å prøve. Noen som har en enkel og god oppskrift på goro? Jeg låner goro-jern av min mor, som heller ikke helt har lært seg å lage goro enda. Forloveden min syns det er så godt, så kunne vært artig om jeg fikk det til
Trultemora er presseklar!! Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 1,75 dl TINE Kremfløte 1 stk. egg 125 gr sukker 500 gr hvetemel 1 ts malt kardemomme 1 ts vaniljesukker 325 gr TineSmør Bruk et gorojern. Visp kremfløten stiv. Visp egg og sukker til eggedosis og ha i kremen. Smuldre i smøret i de tørre ingrediensene (hold av litt hvetemel til utbaking) og bland det i eggedosis/kremblandingen. Sett deigen kjølig minst 2 timer. Kjevle deigen ut og skjær leiver etter størrelsen på gorojernet ditt. Stek kakene lyst gylne og sprø. Avkjøl på rist og oppbevar i tett boks eller fryseboksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå