Gå til innhold

Noen som kan å bake goro?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri prøvd det før, men kunne hatt lyst til å prøve. Noen som har en enkel og god oppskrift på goro? Jeg låner goro-jern av min mor, som heller ikke helt har lært seg å lage goro enda. Forloveden min syns det er så godt, så kunne vært artig om jeg fikk det til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1,75 dl TINE Kremfløte

1 stk. egg

125 gr sukker

500 gr hvetemel

1 ts malt kardemomme

1 ts vaniljesukker

325 gr TineSmør

 

 

Bruk et gorojern.

Visp kremfløten stiv. Visp egg og sukker til eggedosis og ha i kremen. Smuldre i smøret i de tørre ingrediensene (hold av litt hvetemel til utbaking) og bland det i eggedosis/kremblandingen. Sett deigen kjølig minst 2 timer.

 

Kjevle deigen ut og skjær leiver etter størrelsen på gorojernet ditt. Stek kakene lyst gylne og sprø. Avkjøl på rist og oppbevar i tett boks eller fryseboksen.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...