Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 I korte trekk: -bruker yasmin- pillen fra helvette=( -blitt styrt av hormoner mer eller mindre i 4 år ,enten i form av ulike typer p-piller eller graviditet -skal gifte meg om 6 mnd -uten jobb(men får mest sannsynlig en midlertidig helgejobb på nyåret) -flytter om 5 mnd, jobb fra høsten av -en sønn fra før på 17mnd -vil slutte på yasmin ,og bli meg selv igjen... så, hva hadde dere gjort? 1. sluttet på yasmin og risikert å bli gravid igjen før bryllup og uten å ha opparbeidet permisjonspenger 2 holdt ut i minst 5 mnd til (sønn i barnehage til høsten og jobb 3dager i uken+annenhver helg,ergo økonomien sikret) ps... jeg er virkelig lei p-piller nå.. what to do??=S
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Yasmin er noe dritt! Dessuten er de skumle. Ble selv forandra psykisk av dem, i tillegg til at jeg fikk en forferdelig hodepine av dem, og det var etter å ha brukt dem i et år. 1. Hvis du har råd til det. 3. Bytta prevensjon
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2007 ja,hodepinen er utrolig plagsom... =( er også mye sint(kort lunte),deppa og urolig...er med andre ord ikke meg selv i det hele tatt.. huff ja har vurdert spiral..men har hørt at det kan ta lang tid å bli gravid igjen..(?) så da er spm om det er verdt bryet,når jeg alikevel skal prøve å bli gravid til sommeren..?:S
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 vurdert kobberspiral. Ingen hormoner og skal ikke være noe problem å bli gravid igjen...
~sjiraff~ Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Gått for nummer en men prøvd å latt være å bli gravid ;o) Men det er jo avhengig av at dere har råd til at du er hjemme uten perm.penger. Men hdde sluttet på pillen om det er så ille. Jeg er gravid nå men skal ikke tilbake på hormonprevansjon etter svangerskapet... Ikke snakk om. Men vi skal heller ikke ha flere barn så vi må finne et bra alternativ..
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Ja hadde det helt likt som du beskriver! Har bytta til ceracette. Er veldig fornøyd med det merket, selvom jeg helst ville sluppet å ta hormoner. Har ingen bivirkninger, og har heller ikke mens (ammer enda da) eller småblødninger av de. Det eneste jeg kanskje merker noe på er sexlysten, som er noe redusert. Men det kan jo komme av andre ting og.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2007 Jeg brukte cerazette et år før jeg ble gravid.. har prøvd alle p-pillene på markedet.. cerazette var de eneste pillene som "funket"..ingen blødninger osv... Etter fødsel begynte jeg glatt på de igjen,men denne gangen var alt snudd på hodet.. mange bivirkninger og blødning hver dag. sukk.. ergo, ingen p-pille funker for meg.. eneste som er positivt med yasmin er at mensen er regelmessig... men null sexlyst... aldri mer hormonprevensjon...
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Huff, ja. Skulle gjerne satsa på de hormonfrie prevensjons "computerne" men de er jo en rimelig dyr investering. Noe herk med disse hormonene. Hvis du har noenlunde råd og lyst til det, hva med å satse på å bli gravid igjen? Brudekjolen kan alltids tilpasses
Mamma`n til turbo Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 Jeg hadde sluttet på p-pillene og brukt kondom frem til vi var klare til ett barn til:-)
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #10 Skrevet 16. desember 2007 JEg har (siden jeg kommer fra en familie som har en tendens til å bli gravid på pillen) ikke brukt det annet enn en kort periode når jeg var 16. I tillegg blir jeg humørkua fra helvete:p Sverger til p plaster, og er veldig fornøyd med det. Men har det plassert nederst på magen, ellers får jeg urein hud på ryggen av jævelskapet. Mye mindre hormoner i det, mindre bivirkninger også.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. desember 2007 Jeg og min kjære sitter å diskuterer nå.. begge er positive til at jeg skal slutte på p-pillen. og heller være veldig forsiktig når vi har sex... vi har jo veldig lyst på en til nå,men så er det jo det økonomiske...sukk.. men uansett... i dag tok jeg min siste p-pille iallefall:D så tar vi det der ifra:) det finnes en løsning på alt:) God natt:D
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #12 Skrevet 16. desember 2007 Ja det var så deilig å kutte ut! Man blir et nytt menneske Du får ha lykke til med alternativet du velger. Klem!
Den drygaste Skrevet 16. desember 2007 #13 Skrevet 16. desember 2007 Jeg gikk på trionetta og gikk kvalm i flere år uten at jeg visste hva det kom av pluss at jeg var en skikkelig megge til tider. sammenmed venninnen min hun gikk på yasmin, både meg og henne har sluttet med pillene og livet er sååå mye bedre. jeg bruker andre prevensjnsmidler som kondom og det er ikke like godt å spise sjokolade med papiret på må innrømme det men det er jo digg fordet. kan jo kjøpe en sånn der eggløsningsgreie som viser når du har liten og stor sjangse for å bli gravid den skal være ganske sikker også. mange måter å sikre seg på selv om p piller er den beste (til tross for at man dauer som fluer etterhvert hehe)
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 16. desember 2007 #14 Skrevet 16. desember 2007 Signerer mamma'n til turbo Kondom, kondom, kondom.. Er jo veldig greit å kunne begynne i jobben som du skal til høsten og få fødselspenger. Hadde ikke tvilt på at jeg ville venta hvertfall, og som sagt brukt kondom fram til sommeren.
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. desember 2007 #15 Skrevet 16. desember 2007 jeg har nå gått på p-plasteret evra i 3 mnd og kan anbefale det på det sterkeste!!!! fått mer sexlyst, slipper å spise piller, og merker ikke noe på humøret. så det er en helt ny verden for meg!!! jeg brukte loette før.. og hadde et sinnsykt humør....
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 16. desember 2007 #16 Skrevet 16. desember 2007 Prøv kobberspiral. Skal bruke den igjen etter at babyen kommer, her er det slutt på all hormonpreperat. skal sies at jeg hadde kraftige mensblødninger av kobberspiral men det er bedre det enn å bruke hormonpreperat, har også brukt yasmin, la på meg nærmere 20 kg med de.
jubaloooo med to stk Skrevet 16. desember 2007 #17 Skrevet 16. desember 2007 hvis jeg var deg ville jeg prøvd kobberspiral (har det selv da:). var kjempelei alle hormoner under og etter graviditet og av å trappe i med p-pillepreparater i over 10 år. fikk kobber spiral etter fødsel og den fungerer kjempegreit, fikk ikke mer mens heller og ikke vondere (selv om det er det som er "bivirkningene"). hvis det ikke funka ville jeg brukt kondom.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 16. desember 2007 #18 Skrevet 16. desember 2007 Tja... Hvorfor ikke prøve p-ringen?? (Nuvaring). Ville løpt til legen min og bytta til dette.. Dersom ikke den heller funker for deg (den har en lavere dose enn p-piller) ville jeg brukt kondom. Lykke til=)
Gjest irismor Skrevet 16. desember 2007 #19 Skrevet 16. desember 2007 Prøv kobberspiral. Har det selv og er veldig fornøyd. Har en litt spesiell syklus nå, men ikke noe problem det =)
meg & to små vampyrer Skrevet 16. desember 2007 #20 Skrevet 16. desember 2007 Hei HI. Er litt i samme situasjon som deg (bare at jeg ikk har noien job som ser ut til å bli min med det første). Jeg tåler ikke hormonell prevensjon heller. Testet ut mange typer og har bare gitt opp nå. Så da bruker vi kondomer. Så lenge man bruker de så er det ike så stor fare for graviditet, da. Det er når man slutter å bruke de den virkelig store faren for graviditet setter inn vet du;)
To trollunger + en spire Skrevet 16. desember 2007 #21 Skrevet 16. desember 2007 Jeg hadde brukt kobberspiral i 6 mnd og så prøvd å bli gravid ;-)
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #22 Skrevet 16. desember 2007 Jeg / vi brukte kondom før vi sluttet med prevensjon for å bli gravid. hverken jeg eller min mann synes det er verdt at jeg skal risikere noe. Synes det fungerte veldig bra. Og om du bruker det i 5 mnd, er det sikkert mye lettere å bli gravid når dere bestemmer dere for å prøve
Muffinsmamma Skrevet 16. desember 2007 #23 Skrevet 16. desember 2007 bruk kondom! eller en sånn persona eller ladycomp eller hva det heter. fins da strålende alternativ til hormoner. Det hadde jeg gjort iallefall...
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #24 Skrevet 16. desember 2007 Takk for gode svar,jenter:) Blir nok kondom i ny og ne frem til sommeren.. selv om verken jeg eller sambo er så store fan av gummi.. haha;D itilegg skal jeg kjøpe sånn eggløsningsting,sånn at vi av og til kan ha nytelse på det aller høyeste nivået.. hehe:):) Dere er så goooode å ha ,altså Ha en fin dag;) klem
Adalis Skrevet 16. desember 2007 #25 Skrevet 16. desember 2007 Ville prøvd å bytte prevensjon jeg. Må være mye bedre å gå hjemme når man faktisk har permisjon, og litt og leve for? Skal gi deg ett tips, p-ring!! Den er genial syns jeg!! Ett av de laveste hormonpreparatene man kan ta, for det virker lokalt. En gummiring man plasserer inne i skjeden, og tar den ut etter tre uker, har da mens, og putter i ny. Står en del bivirkninger på den, men er jo det samme i den som p-piller, bare mye lavere dose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå