mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 noen som har opplevd dette? ble mandag sendt til sykehus med sykebil pga kraftige blødninger... alt var bra med den lille... blødningene stoppet utover kvelden... så på ul at morkaka dekket mormunnen, og de mente det var derfor jeg hadde blødninger..... fikk bedskjed om å ta det helt med ro i alle fall til neste ul, i januar... skulle se det an da om den hadde trekt seg oppover... noe spesielt jeg skal ta hensyn til pga dette? hva med fødselen? fikk lite informasjon på gyn. har en sønn på 4, og er ikke lett å ta det med ro... prøver å ikke løfte han om det ikke er nædvendig..... takker for alle svar
M@mm@ til mine barn Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Om den ikke trekker seg tilbake vil du få keisersnitt da den sperrer for utgangen ved vaginal fødsel. Men i de fleste tilfeller så ordner det seg. Jeg hadde dette med nr 3. Gikk helt fint.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2007 ingen som vet om jeg m ta spesielle hensyn nå? løfting...? gå lange turer........?
*Super*Mamman* Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Morkaken min dekker litt av livmormunnen , iallefall da jeg var på Ul i uke 13. Var der pga blødninger. Spurte om jeg måtte ta det med ro , men fikkk til svar at det ikke var nødvendig. Gynekologen sa også at morkaken kom til å flytte seg oppåver, slik at den ikke dekker livmormunnen... Ble senere sykmeldt av fastlegen min da, pga blødniner...
inakvad Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Min lå bare litt foran og jeg fikk streng beskjed om ikke å løfte på sønnen min i det hele tatt. Det var litt vanskelig å få han til å forstå dette til å begynne med (han er tre), men det gikk etter hvert helt fint. Nå har jeg fått bekkenløsning, så jeg må være forsiktig nå også. Angående turer, så fikk ikke jeg noe beskjed om dette, men jeg jobber egentlig som lærer (sykemeldt nå) og da står og går jeg mesteparten av dagen, men jeg ble ikke sykemeldt. Jeg vil ikke tro det er noe problem å gå lange turer, men ring jordmor/lege og hør for sikkerhetsskyld
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Jeg hadde dette med andremann. Ble sykemeldt etter blødning i uke 23 med STRENG beskjed om å ta det med ro. Ikke løfte, ikke vaske gulv o.l., ikke anstrenge meg på noen som helst måte. Min lå delvis over mormunnen lenge, og trakk seg faktisk lengre ned med tiden. Så til slutt lå den helt over og jeg måtte ta ks. De følger deg sikkert opp ofte når du har dette, og i forhold til fødsel vil de nok ta en vaginal UL når den nærmer seg for å måle avstanden mellom morkake og mormunn (hvis den fremdeles ligger der nede). Kommer de to i konflikt med hverandre enda vil du måtte ta ks. Men har den flyttet seg kan du føde som vanlig. De flytter seg som regel, men ikke alltid. Det viktigste er at du nå tar det med ro. Ikke anstreng deg i det hele tatt. Du må ikke løfte tungt. Jeg opplevde at selv ved en kort trilletur med sønnen min (som da var litt over året) kom det kraftige blødninger, så jeg kunne ikke gjøre stort. Fikk ikke ha sønnen hjemme alene med meg en hel dag heller. Håper det ordner seg for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå