Gå til innhold

Tran!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært flinke tranbrukere her?

Har aldri gitt barna mine det jeg... Fordrar det ikke selv, så hvorfor skal jeg tvinge dem til det?

Og nå etter de siste oppslag i media, ser det ut til at det ikke er så fantastisk som det var sagt det skulle være heller!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja.Spiser Møllers Dobbel daglig, men så spiser jeg knapt noe fisk da ...

Det så jæv...stygt ut med bildene for noen uker siden, men både mattilsynet og Axellus (selvfølgelig) sier det er trygt siden det erv armebehandlet, filtrert og destillert. Så har ikke noen betenkeligheter med å spise det og er overbevist om at det er sunt (om man ikke er flink og spiser fisk, da).

Skrevet

her fikk sønnen vår tran noen mnd, og så ga vi opp... Er enig med deg, klarer ikke å ta det selv, og da vil jeg ikke tvinge sønnen vår helller.. Tok trankapsler i begynnelsen av gravidteten, men gikk og gulpa på de hele dagen, og det var jo helt j****g...

Skrevet

Det var snakk om den tranen vi tok som små (eller foreldregenerasjonen), mens den som lages nå er bare bra. Tran, dengang som nå, er bra for hjerte-/karsykdommer, men kunne gi økt sjangse for benbrudd... Tror jeg velger det siste jeg, kan ikke dø av det så vidt jeg vet ;o) Men uansett: forstod det slik at tran i dag bare er sunt :) Jeg tar omega3 daglig, og I ALLE FALL nå som jeg er gravid!

Skal tvinge lillegutt i det når han kommer også! Reklamen sier jo: "Hvis du får det inn med skje nå, slipper du å få alt inn med skje som voksen" (eller noe sånt). Er vel en reklame på siden her som sier at tran gir smarte barn ;) Mamma gav oss alltid tran og sanasol, og ingenting å si på intelligensen i familien vår! Hihi ;o)

Skrevet

jeg tar tra... smaker ikke kjempegodt,men jeg tar det før jeg legger meg og svelger ned med litt melk...da slipper jeg å gå å gulpe smaken hele dagen :)

Tok ikke tran før jeg ble gravid, men fikk anbefalt av JM på forrige kontroll...

Spiser sjelden fisk...

Skrevet

Jeg har to små som elsker fisk, slik som sine foreldre:) Tror vi kan si at vi holder omegaen oppe på den måten jeg. Godt noen fortsatt holder på noe av det de "gamle" lærte vors!

De "gamles" kunnskap og lærdom står i all respekt hos meg, men akkurat tranen, der svikter jeg gitt....

Skrevet

Du trenger ikke ta tran om du spiser fisk 3 ggr i uken! Jeg prøver på det også jeg, men det får jeg ikke til hver uke... Fisk er jo sååå digg!! ;)

Skrevet

Bare et tips om trankapsler: hvis jeg tar de om morgenen, gulper jeg de alltid opp,men aldri hvis jeg tar de til lunsj eller senere. Vet ikke om det er tilfeldig ... men verdt et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...