Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 De er jo ikke møkkete, så skal jo i grunn bare "skylles"? Holder det med 30 grader?
Suss@ med 3 gutter Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Ja jeg har vasket alt det nye på 30 grader:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Sjekk vaskelappen;-) Jeg tar det meste på 40, siden det er "normalprogrammet" på vaskemaskina og nesten alt tåler 40 grader. Bæsjebodyer tas på 60.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Åh, du mente førstegangs vask? Tar det også på 40 grader, jeg, men sikkert ikke noe i veien for å ta det på 30. Hilsen anonym over!
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 Jeg vasker alt barneklær på 60 grader jeg! Både nye og gamle klær. Er mye kjemikalierester i de nye klærna også, ikke bare støv! Gjør det med klærna til sønnen min ennå også og han er halvannet år!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Ja, jeg tenkte på førstegangsvask Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 Bomull tåler og trenger 60 grader for å bli rent. Jeg ville kjørt det på det før bruk også. Er jo plagg som ikke varer "en evighet" uansett - og det blir sjelden slitt ved 60 grader. 30 grader er "ingenting" (7 grader under kroppstemperatur - det er kaldt det). En temperatur bakterier stortrives ved. Ull derimot:blir raskt rent og behøver ikke høy temperatur. Sengetøy: midd drepes ved 58 grader - kjør derfor på 60 og av og til på 90 (ikke alle maskiner går opp til 60 selv om det er temperaturen som stilles inn).
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #8 Skrevet 15. desember 2007 Jeg kan ikke huske hvor jeg har hørt dette, men jeg har hvertfall hørt det et eller anna sted og det var at alt baby tøy skal vasker på 90 grader første gang. etter det er det helst 60. hvertfall det som er inntil huden.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 15. desember 2007 #9 Skrevet 15. desember 2007 Hmmm kansje jeg skal kjøre det en gang til da! Men 90 grader, er jo ikke alt som tåler det?Eller går det fint?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #10 Skrevet 15. desember 2007 Ja har sjekket vaskeanvisningen og det er ikke mye som tåler 90 grader... kjedelig hvis det blir ødelagt.. jeg går for 60 grader tror jeg..
mumitrolletermammantilmille Skrevet 15. desember 2007 #11 Skrevet 15. desember 2007 Hadde ikke villet vasket baby tøyet på 90 grader. da risikerer du og få klær til barbie dukka. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være vits i og vaske det på 90. Det er jo ikke bakterier i nytt tøy. Nei, jeg følger vaskeanvisningen. Vil ikke ødelegge noe av alt det fine tøyet vi har kjøpt.
Gjest Skrevet 16. desember 2007 #12 Skrevet 16. desember 2007 Synes også 90 grader høres unødvendig ut (utenom på sengetøy). Men 60 grader absolutt. Bomullstøy krymper ikke mer enn et par prosent og det gjør det uansett temperatur (går bare litt fortere til endelig krymp med høyere). Det er stort sett noe tull at tøyet blir så slitt ved 60. Jeg vasker alltid mitt og mannens bomullstøy på 60 og det holder seg da fint i vask etter vask etter vask. Det gjør også at hvitt tøy holder seg hvitt og ikke blir gulaktig. Jeg bruker masse tøymykner, da ... (får kjøpe parfymefri til babytøyet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå