Englemamma08-spire12-10 Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Hei, lurte på om d er noen som har noen tips til hva man kan gjøre.. ei 3 år gammel jente som ikke vil legge seg om kvelden, sier hun ikke kan sove, orker ikke sove. vil ikke legge seg alene, og skal ha foreldrene til og synge natta sang ca 100 ganger..?? Hva kan man gjøre, en ganske håpløs situasjon som har pågodt i 1 år nå..
Noramor+Sara kommer i april Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Sånn har jeg holldt på også med mi jente..hun er 3,5 nå.. Hos oss hjalp det at vi la en madrass på gulvet hennes som vi lå på.... ettersom dagene gikk flyttet vi madrassen nærmere og nærmere døra,til vi til slutt var vi ute av rommet.. det funket litt..kan funke bedre for andre.......ellers så sverger jeg til helt faste rutiner hver eneste kveld..lar henne være med å bestemme pysj,tannpuss oppe eller nede først,EN bok,og TRE nattasanger..også setter vi på en cd/eventyr,sier god natt og går ut... Står hun opp igjen,er jeg konsekvent på at nå er det natt, nå skal du sove og følger henne tilbake i seng.... Har tatt tid å komme hit vi er i dag,men det har blitt veldig så bra. Jenta mi snorket og var mye forkjølet,så etter en polypp operasjon ble hennes sovemønster noe helt annet! Barn og søvn er ikke enkelt,man må prøve seg fram og finne ut hva som fungerer for sitt barn!
mine små alver... Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 hei,høres ut som dere/de har latt det pågå litt lenge...barn er noen smarte vesener og tydelig at hun utnytter situasjonen og ser at dere/de prøver "allt" har selv en datter på 4 og vet litt om emnet... har dere/de prøvd å legge hun litt tidligere? eller senere? jeg vet det at med min datter så er det bare en viss tid som virker,i hennes tilfelle skal hun være i seng før kl 20....da sovner hun fint. før denne tiden er hun ikke trøtt enda og etter denne tiden blir hun overtrøtt. Dere(eller de det gjelder:) må også sette litt klarere grenser og rutiner. Begrens det til bare en historie/sang før leggetid og stå ved det!!gi henne klare beskjeder på hva som skal skje om kvelden før rutinene...et bad rett før leggetid er også en fin ting,da blir de gode å trøtte..men det kan jo bli litt mye hver eneste kveld da.Vår datter sovner til musikk.... kanskje det hadde vært en mulighet å prøve ut? men de må da også være bestemte å klare på til frøkna at bare en runde på cden er akeptabelt:) blir det noe tull og skriking på det så bør cd spillern fjernes den kvelden... Er ikke lett når man først har "sporet" av dette her..men tror cluet her er rutine,gi klare beskjeder hele veien og være bestemt:) lykke til
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. desember 2007 ja, hørtes ut som mange gode ideer, jeg tror også at hun utnytter situasjonen, for hun oppnår som regel at hun får sove i foreldrenes seng.. og d er tydelig at d er d hun vil, for der legger hun seg ned med en gang uten tull.. dette er ungen til søsstra mi, og hun er hos meg nå så har krangla med enne i 1,5 timer i kveld.. fatter ikke at d er mulig..
mine små alver... Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 He he ...de er VELDIG utspekulerte ja.Og blir jo veldig slitsomt å holde på sånn hver kveld...foreldrenes kveldstid må jo bli helt ødelagt. Ville nok gitt noen av disse forslagene til søsteren din ja;) De har nok desverre ventet et helt år for mye før de begynte å handle...de må nok snu på flisa hvis det skal bli noe bedre..blir nok kjempetøfft første kveldene somregel men allt i allt helt verdt det!!! Datteren vår legger seg i sin egen seng men kommer tassene inn til oss om natten...men det tror jeg de fleste unger gjør og så lenge ingen får forstyrret nattesøvnen så er det helt greit!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå