Gå til innhold

Savnet dere informasjon om kroppen etter en fødsel...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid var det veldig mye fokus på fødselen. Følte meg rimelig forberedt på hva jeg kunne forvente. Fødselen gikk kjempebra. Men ingen hadde forberedt meg på det som kom etterpå... Annet enn at jeg skulle få melk i puppene og etterrier...

Jeg hadde store problemer med å gå og sitte. Jeg hadde vondt i stingene og følte at hele greia skulle revne hver gang jeg gikk på do. Jeg holdt på å besvime første gang jeg skulle bommelom... Og det ble ikke bedre de neste gangene... Jeg slet også lenge med store smerter der jeg var sydd og i bekkenet. Og var mye redd for om det var noe galt, at jeg kanskje var sydd feil eller noe...

Skjønner ikke hvorfor man ikke blir informert under svangerskapet av helsevesenet hvordan kroppen kan være etter en fødsel. Ikke bare fokus på amming og fødsel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også.

Skrevet

Signerer denne!

Fødselen var ingenting i motsetning til ukene etterpå!

Skrevet

Helt enig! Jeg har en teori om hvorfor de ikke informerer om dette: for å ikke skremme kvinner fra å føde vaginalt. Ellers ville de fått masse kvinner med fødeangst og som ber om keisersnitt. Dette ville kostet samfunnet flesk og derfor tier de stille. Synes dette er VELDIG DÅRLIG GJORT!!! Føler at jeg har blitt lurt av helsevesenet å føde vaginalt, med masse snakk om hvor bra det er å føde, uten å si noenting om hvordan det er for kroppen etter fødselen. Hilsen en som fikk rift grad 4...

Skrevet

Helt enig! Derfor sier jeg på en meget pen måte dette til venninnene mine som skal føde og som spør meg om hvordan ting er. Var nemlig totalt sjokkskadd!! Og livredd:-o

Skrevet

Er helt enig med dere! Kunne fortalt om såre blødende brystvorter, revning i underlivet osv.

Men, på en annen side, hvor mye skal dem fortelle...? Og hvordan skal dem si det? Det er jo forskjellig fra person til person...

Jeg slapp å sy og kunne bæsje to dager etter fødsel, men slet heller med blødende brystvorter og mye vondt... Helt enig i at det er greit å være forberedt på at alt ikke er rosenrødt etter en fødsel, men man trenger kanskje ikke fortelle verstinghistoriene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...