Gå til innhold

Jeg har alvorlig lyst til å ta en brystreduksjon, men....

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

.....det betyr vel at jeg ikke kan amme etterpå? Eller????

Har forferdelig lyst, men det er vel lurt å vente til jeg er ferdig med unger. Syns det er innmari tungt med disse puppene, de er svære og de er i veien - og hvis de ikke krymper igjen etter denne graviditeten så begynner jeg å grine! Er oppi str 80H nå, det føles IKKE bra. Og ennå har ikke melka kommet for fullt....gulp!

Noen som har foretatt reduksjon som vil fortelle litt om sine erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kanskje planer om det samme. Jeg kommer til å vente til jeg er ferdig med all amming, så vurderer jeg det da.

Hadde vært fint å gått ned til str B:) Tenk alle klærne som passer da!

Skrevet

H?

hmm viste ikke det gikk så langt opp en gang.

du kan nok amme etterpå ja.det er jo bare noe av fettvevet de fjerner trodde jeg.vet vertfall om ei som har gjort det og ammet etterpå.

men jeg kan tenke meg de er tunge og bære på ja.jeg selv har DD nå.

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Tror det er sånn 50/50% sjanse for å kunne amme etter en slik operasjon. Kjenner ei som ikke kunne amme pga operasjonen. Vurderte en slik reduksjon selv, men har slått det fra meg nå. Men jeg bruker "kun" 75E og F..

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Marita*mamma*: De løsner hele brystvorten under en slik operasjon og da ødelegger de ofte melkekanalene, slik at man ikke kan amme etterpå. Det er en mye mer omfattende operasjon enn f.eks å legge inn silikon o.l.

Skrevet

har kommet opp i 80 H her jeg og.. holdt på å få sjokk da jeg var og skulle kjøpe meg nye BH`er før helgen. har gått fra 80 dd til H etter jeg ble gravid og har 11 uker igjen av graviditeten enda. Dette kan jo bli moro.. Sambo digger det by the way :)

Men går de ikke tilbake etter amming skal jeg definitivt gå for reduksjon! Kan jo ikke gå med så digre "blåser" !! Huff!!

Skrevet

Tar gjerne litt, jeg.... Alltid drømt om å komme opp i en B-cup.... Til tross for at jeg er gravid har jeg fortsatt goood plass i A-cupen min... Lurer på om de lager små nok amme-bh'er til meg???

Tror nok jeg kommer til å kjøpe meg litt pupper når jeg er ferdig med unger... :-)

Skrevet

har ei venninne som nettopp tok brystreduksjon, å du kan risikere å ikke kunne amme etterpå, men dette trenger ikke være tilfellet for alle ( har ikke noe stat. på det). vurdere selv å gjøre dette bruker 75 F eller G nå, kommer uansett til å gjøre det når jeg er ferdig med barn, men vurderer virkelig å gjøre noe med det før. får se hvordan "de" er etter amming (førstegangs), håper virkelig de krymper litt alltså gjerne et par tre str;)

Skrevet

Jeg harsnakket med min lege om dette, og han sa jeg burde vente til jeg var ferdig med barn.

Kunne bli prob med amming sa han.

Selv måtte jeg kjøpe 90 J i ammebh..(bruker 85 I til vanlig) ikke kult i det heletatt!

Men når jeg har fått mine barn er det rett inn å ta bort litt juran;)hehe

Skrevet

Hei. Jeg tok en brystreduksjon for litt over ett år siden,og fikk beskjed om at det med amming var veldig individuelt. Kommer alt an på hvor mye de tar osv.

Hadde jeg visst da at jeg idag har 8 dager til termin hadde jeg nok ventet,for nå er de blitt litt oppsvulmet og fikk ikke nyte de nye puppene så lenge :) Men de minsker nok igjen,og er uansett mindre enn før. Gikk fra D til liten C så det var ikke allverdens.

Jeg er innstilt på å ikke amme,mye fordi jeg har områder i puppene uten følelse,og andre områder er veldig ømme,så jeg vet ikke helt om jeg klarer rett og slett..Men kan jo bli possitivt overrasket,får se hvordan det blir.

Tok forøvrig opperasjonen privat på fornebuklinikken i Oslo og ble veldig fornøyd. Som litt reklame :)

God Jul

Skrevet

Jeg kjenner ei som tok reduksjon og kunne amme etterpå, men også

hørt om tilfeller hvor dette ikke har fungert like bra. Så det beste er å vente til du er "ferdig" med barn/svangerskap/amming.

Jeg gikk første gang fra 70 DD til 70 HH... De ble ikke mindre etter amming(utrolig, men sant). Har nå gått opp til 70 J i ammeBH...

Straks jeg er ferdig med amming, så skal jeg på operasjonsbordet!!!

Jeg skal ned til en D-cup, slik at jeg får "livet mitt tilbake". Jeg hater virkelig å gå slik. Mannen min har vel ikke sett puppene mine de siste to-tre årene. Ødelagte skuldre/nakke. Nei, huff!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Faktisk veldig godt å høre at man ikke er alene, jeg har følt meg litt som en freak med disse puppene mine....folk kan ikke fatte og forstå at de er så store, og heller ikke butikker blir man tatt på alvor; der ser de fine butikkdamene rart på meg når jeg spør om de har noe større en D eller E. Flaut=( Men tror ikke jeg tar sjansen på å operere dem før jeg er ferdig med amminga, den vil jeg så inderlig gjerne få med meg. Så da er det bare å hååååpe på at de skrumper inn litt innimellom graviditetene.... Takk for mange svar!

Skrevet

Bruker "bare" 90D nå, men er en veldig liten dame da.. Hehe. Så det er stort for meg. Har skikkelig vondt i ryggen hele tiden, og føler meg nesten litt vulgær med disse svære greiene her.. Håper jeg kommer ned i 85B som jeg hadde før. Syns selv de var litt store for den lille kroppen min jeg.. Men vet ikke om jeg tør å operere meg, om de ikke blir så små igjen..

Gjest venter_på_jenta_mi!
Skrevet

Jeg tok en brystreduksjon for snart 4 år siden. Fjernet ganske så mye,ca 1 kg tilsammen! Angrer ikke ett sekund! Selv om jeg nå ikke kommer til å amme. Når man har vært igjennom en så omfattende operasjon og forstyrret melkeårene såpass vil man aldri kunne fullamme uansett. Visst man får ut melk og får ammet noe,må man høyst sannsynelig bruke mme i tillegg og gå til hyppige kontroller hos helsesøster for å veie bebyen for å se om hun får i seg nok mat.

Jeg har bestemt meg for å ikke amme og kun bruke mme pga alt stresset rundt,så kan vi heller kose oss med flaska :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...