Blue Lady Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Ble utsatt for smitte i dag, når kommer det evt?
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Den som går nå er visst sånn 2 dager etterpå jævel:( Venter spent på morgendagen!
Blue Lady Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. desember 2007 Takk for svar! VIL IKKE ha spysyken nå.... Lucas er enda tynn og tufs etter en uke med feber og matnekt og øyebetennelse. jeg har øyebetennelse og masse jobb fremover,Mina hoster og hoster og sambo har ørebetennelse... *VIL-IKKE*
Blue Lady Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2007 ok, er det den som går i hele landet? Varer den lenge? Er det stor sansynlighet for at babyen på 4 mnd som fullammes får det?
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Mine venninner påstår iallefall så, men jeg ka jo fortelle deg i morgen:p Hehe... Embla hadde bare en times tid med oppkast og halvannen dag hun var litt tufs. Det går ikke over i mm, men kanskje ikke for mye sussing og anisktsnær kosing og sånn for sikkerhetsskyld?!
Blue Lady Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2007 usj.. eneste som hadde nærkontant med ungen som har spysyken er Mina, hun er 2 år og totalt babygal så mina fikk noen susser. VIL IKKE
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #8 Skrevet 15. desember 2007 Håper dere slipper. Vi har det i hus nå, og det er virkelig ikke noe stas. Gutten på 2 år begynte med oppkast, kasta opp litt over ett døgn. Fikk en diarebleie, men ikke flere. Gikk en uke, så kom diareen for fullt i dag. Dette stod i avisen her, uttalt av kommunelegen: Kort og eksplosivt - De syke er mest smittsomme mens de har oppkast og diaré, men er også smittsomme en kort periode før symptomstart og et par dager etter tilfriskning. Inkubasjonstiden er 12-48 timer, og selve sykdomsforløpet er gjerne kort og "eksplosivt" og varende i 1-3 døgn. Det fins inga behandling av viruset. Kommunelegen nemner likevel fleire tiltak ein kan ta for å bremsa eller stansa at sjukdommen sprer seg: Syke barn som går i barnehage eller på skole, bør holdes hjemme 48 timer etter symptomfrihet Generelt skjerpet håndvask/håndhygiene i befolkningen, og skjerpet rengjøring av stellebord og leker som brukes av flere Personer med påvist eller mistenkt sykdom som arbeider som helsepersonell med direkte pasientkontakt - eller som arbeider i næringsmiddelindustri (inkl serveringssteder) - skal ikke utføre sitt ordinære arbeide mens de har symptomer og de første 48 timer etter symptomfrihet.
Sentralstøvsugeren Skrevet 15. desember 2007 #9 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har lest MYE om omgangssyken (har skikkelig fobi for det) og alle steder jeg har lest står at inkubasjonstiden er opp til 72 timer etter utsatt smitte! Håper du slipper unna!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå