HEMMELIG!!! Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Har lovet å lage pinnekjøtt til middag i morra, men merker jeg har tatt meg litt vann over hodet... Noen som kan hjelpe? Potetene er vel det eneste jeg har kontroll over... Og pinnekjøttet ligger i vann i alle fall, men hvordan skal jeg gjøre det i morra? Hvor lang tid tar det osv.. Hadde satt sååå pris på litt hjelp fra dere proffe;)
M*A*S*H* Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=7776 Her ser du hvordan man kan gjøre det:-)
HEMMELIG!!! Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2007 Jeej! Takk... Hadde bare en oppskrift som var skikkelig innviklet, men denne så litt greiere ut! Jeg begynner allerede å tro det skal gå greit!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Du tar en rist å legger i bunnen på en stor kjele, så legger du oppi allt kjøttet, på kryss og tvers, har på pepper etter smak, salt trenger man vanligvis ikke, da kjøttet er nok så salt i seg selv. Så heller du på mellom 0,5 og 1 L vann, slik at vannet står opp til risten. Setter det på plata, og lar det koke opp, så slår du ned varmen noe, slik at det blir stående å småkoke. La dette koke under lokk i ca 3 timer, til kjøttet løsner fra beina. Pass på at det er vann i kaserollen under hele kokingen. Men ikke hell på for mye underveis heller, for da blir skyen for vassen. Når kjøttet er ferdig, legger du det over i langpanna sammen med skyen, og setter i ovnen på 150 grader i ca 20-30 min. Men følg med, så det ikke blir for stekt. Poteter koker du som vanlig, men de skal jo helst ikke koke i stykker, så kok de på rist, eller skru ned varmen mot slutten, og la de trekke til de er ferdig. Kok opp kålrabi, noen gullerøtter og et par poteter til kålrabistappe. (Om du skjærer disse i terninger før du koker de, så går det raskere) Når grønnsakene er møre, moser du de sammen, sper på med noe av skyen fra kjøttet, og krydrer med salt og pepper etter smak. (Noen bruker fløte/melk i stappa, men jeg syns den er best med skyen) Så varmer du surkål. I tillegg kan du koke medisterpølse, medisterkaker og annet tilbehør du vil ha. Smak og behag. Håper dette hjalp.
nr 6 på vei Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 Ikke server det med surkål, det hører ikke sammen....
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Å jo da. Jeg må ha surkål til!!!! Det er kjempe godt!!! Men så klart, alt er smak og behag.
nr 6 på vei Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 He he ja ialllefall er det hos deg første gang jeg har hørt at det er blitt servert surkål til pinnekjøtt..... Men som du selv sier smak og behag, kanskje vi må prøve det selv ( He he)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 15. desember 2007 #8 Skrevet 15. desember 2007 I allefall heller surkål enn rødkål..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå