NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Er litt bekymret her nå.. snuppa begynte for ca 14 dager siden å få kvise lignende utlsett i ansiktet.. som jeg ikke ble så urolig for.. har vært på helsestasjon og konstatert at det er eksem som kalles *et eller annet* . det er pga underutvikling av nyrene og at da avfallsstoffenen kommer gjennom huden.. *skarv* eler no lignende . uansett det er blitt verre og verre og nå skorper det seg.. begynte med acobase krem i går .. og må smøre ofte.. synes enda ikke det trenger igjennom helt.. men hun er også forkjølet og i dag har hun nesten sovet hele dagen.. blir så nervøs av dette.. noen som har hatt barn med slik eksem?.. hvor lenge varte det?. ble de slappe av det?. takk for svar
heldigec Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Ikke bekymre deg, høres ut som både kviseutslett (som de får rundt 3 ukers alder pga hormonforandringer, gir seg etter et par uker) og skurv (som de ofte får i hodebunn, som du kan smøre inn med olje og deretter "skrape" bort). Men du kan jo ta deg en tur til HS til uken hvis du fortsatt er usikker.
♥allegodetingertre♥ Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Ammer du? Min gutt hadde litt melkeutslett i ansiktet...lignet kviser og var rød..men det skorpet seg aldri...og det kom av at jeg hadde bakterier i morsmelken min....vet ikke om det er det samme som du har...?
Frøken Smilla Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Min baby hadde masse utslett/eksem og skruv og det som var det. Hele hode og ansiket var helt fult. Hadde en del på kroppen også. Det kom når hun var en mnd og forsvant når hun var ca 3 mnd. Det så helt forferdelig ut. Men det så ikke ut som hun plages av det. Bare pass at hun er ren slik at det ikke setter seg noe betendelse i utslettet osv, det kan jo lett komme puss der siden det ikke er like lett og vaske. I dag er jenta mi helt fin, har bare litt atopisk eksem i kne halsene. på ankele, bak øre. Jeg er nøye med å smøre henne mye og at hun for lufttørke. Du kan lese mer om eksem på eksemskolen.no . Her står det mye bra. Skurv, dette utslettet i hode/panne som flasser i lag vile jeg fulgt rådet over om olje og så gre med en egen kam. Du kan også bruke en antesopp sjampo. Hør på apotetket. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå