Gå til innhold

Overgang fra mme til kumelk - hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med overgangen for at det skal bli mest mulig skånsomt for magen til lillemann?

Jeg gir ham 150 ml mme hver morgen og kveld nå, men bør vel begynne å gi vanlig melk nå snart, da han nettopp er fylt året ;-)

Setter veldig pris på tips på hvordan jeg skal starte overgangen. Han får vanlig yougurt hver dag, så det kan jo gjerne være med på å lette overgangen?

Blander dere mme med kumelken på flasken? ..eller gir dere litt og litt kumelk? Slutter dere med flasken samtidig? Gir dere kumelken fra drikkekopp?

Som dere skjønner er jeg LITT usikker...

Hilsen "litt usikker førstegangs mamma :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her startet jeg med å ta litt kumelk blandet med mme. Tok litt mer for hver dag, og etter en ukes tid var det bare kumelk som gjaldt.

Han her er 21 mnd. og får en flaske melk i ny og ne enda... Men, går like greit å få det på tutekopp eller glass...

Din er jo så liten enda da.. Ikke fare å bruke flaske litt til, hi hi....

Klem

Skrevet

Vi begynte å blande litt, blandet i mer og mer lettmelk, og tilslutt gikk vi helt over til lettmelk, og det gikk helt uten problmer. Bruker flaska fortsatt, men kommer til å gå over til tutekopp snart. Gir lettmelken kjøleskapkald, og det glir rett ned :)

Skrevet

Var sikker på at det var H-melk som var best, men lettmelk er ok? Får barnet i seg alt fettet det skal ha med lettmelk?

Skrevet

Helsesøster sa til meg at de aller fleste barn skal ha lettmelk. Er de veldig tynne skal de ha H-melk, og er de veldig runde skal de ha skummet, men det er bare etter avtale med helsesøster. Har man ikke fått beskjed om noe annet så skal de ha lettmelk. Det var hvertfall det helsesøster sa til meg :)

Skrevet

Det kan du faktisk velge selv, men de aller fleste har ikke behov for h-melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...