Mammatiltotrollunger Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Hvordan gjør dere det med overgangen for at det skal bli mest mulig skånsomt for magen til lillemann? Jeg gir ham 150 ml mme hver morgen og kveld nå, men bør vel begynne å gi vanlig melk nå snart, da han nettopp er fylt året ;-) Setter veldig pris på tips på hvordan jeg skal starte overgangen. Han får vanlig yougurt hver dag, så det kan jo gjerne være med på å lette overgangen? Blander dere mme med kumelken på flasken? ..eller gir dere litt og litt kumelk? Slutter dere med flasken samtidig? Gir dere kumelken fra drikkekopp? Som dere skjønner er jeg LITT usikker... Hilsen "litt usikker førstegangs mamma :-) "
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Jeg er også usikker og førstegangs, men planen min er å gå over ved 1 års alder. Først prøve å la henne drikke kumelk med kopp, men om det ikke går så blander jeg mme og kumelk i flasken, og går sakte over til mer og mer kumelk...og så alt i en kopp. Tenkte jeg. Men greia med barn er jo at det ikke alltid går etter planen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå