Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Jeg er så babysyk..vil ha nummer 2, men vi har nå prøvd i 6 mnd uten og klare det!! Hva faen er galt med meg??? Nummer 1 ble unnfanbleget etter kun 2 mnd så vi trodde dette skulle kjempe raskt:-(( Uff, 6 lange mnd...nesten at jeg gir opp. 3 av mine venniner er gravide med nummer 2 nå, hun ene gravid etter første forsøk, og trodde selv hun skulle bruke så lang tid..jada, det er nok jeg som bruker lang tid..:-((( Er det mulig at jeg er blitt steril etter første barnet?? begynner og litt paranoid her...jeg er blitt skikkelig hekta på graviditet,opphengt i alt rundt det..nesten litt scary.. Nesten slik at jeg innser at jeg kommer bare til og bli mor til 1 barn... snufs, fikk mensen i dag..ødelagt hele julen min:-( soory for ett teit innlegg som sikkert er gørrkjedelig å lese, men jeg er så lei meg:-(
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Huff, en skikkelig teit dag ? Når du stresser fælt med å bli gravid, så kan kroppen motarbeide deg. Vet det er lett og si, men ikke gjøre, men du er nødt til å slappe av med tanke på å bli gravid. Du har nok ikke blitt steril etter fødselen, og du kommer helt sikkert til å bli mamma til en baby igjen. Det virker kanskje ikke sånn akkurat nå. Man hører jo stadig om de som prøver i 1-2-3- år og når de har gitt opp, så blir de gravide med en gang. Har nok noe å si. Det fysiske og psykiske henger sammen. Og når det gikk så fort første gang, så forventer man nesten at det skal gå så lett neste gang også. Vil gi deg en stor klem, jeg. Håper du kan slappe av litt og gjøre prøvetiden litt morsom. Ikke tenke på at denne dagen skal jeg bli gravid, men heller på hvor kos du og mannen/samboeren din har det : )
It's all about me Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Beklager å måtte si det, men 6mnd er faltisk ikke så veldig lenge. Selv om det klaffer raskt på nr 1 er det ikke noen regel som sier at det også vil gjøre det på nr 2 også. Selv satt også førstemann på andre forsøk, men andremann i magen måtte vi prøve hele iallfall 13 ganger på.(surret litt med tellingen den første tiden, men det var 13 eller 14 forsøk) Tilslutt testet jeg Pergo, og da satt det på første forsøk. Slapp av,slutt å stress så går det mok tilslutt.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 6 mnd er ikke akkurat lenge å prøve da. Det er faktisk helt normalt. Du må nok bare smøre deg med tålmodighet.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 Kjøp eggløsningstest i morgen, og finner du ikke eggløsning så tar du en tur til legen for vurdering av Pergo. Og så hjelper det nok å slappe av og være litt forelsket i gubben. Det er da bare 14 dager til du kanskje har ny sjanse? Den umiddelbare skuffelsen går fort over. Jeg husker en gang jeg gikk tur i 1,5 timer etter negativ test. Det blir bra!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Ta dere en tredagerstur neste gang du har eggløsning, snuskete hotellrom, telttur, helg i Paris... Eggan veit itj forskjel ;-) Tenk i hvertfall ikke at det er noe galt med deg! Folk prøver jo i årevis! Naboene prøvde i åtte år! Min tante i 13! Det var kanskje ikke opløftende for deg å høre, fokuser på noe annet. Hva annet ønsker du deg til jul? *Juleklemmen*
Mammaja 120107 Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 Jo mer du stresser, jo mindre sjangse har du for å bli gravid. Prøv alt du kan å tenke på andre ting, 6 måneder er ikke lenge selv om jeg skjønner veldig godt at det føles sånn.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Hei hei Mist ikke motet.. Førstemann brukte vi 2 år på å få i boks. og neste mann er nettopp kommet til verden - han brukte vi knapt en måned eller to på. Se lyst på det - de gangene det ikke blir barn er det kanjse fordi det skjedde en liten trykkleif så støter kroppen det fra seg før det skjer noe mer. De aller fleste har faktisk en eller flere frastøtninger men da skjer det så ekstremt tidlig at de ikke har vist at det kunne blitt barn av det. Det finnes billige eggløsningstester på nettet som jeg vil anbefale - de på apoteket blir du jo blakk av om du skal kjøpe 3 for 400,- eller hva det nå er.... Jeg hsuker ikke hvor men jeg betalte 400,- for 20 graviditetstester og 40 eggløsningstester på nettet. Da har du litt mer sjans vettu... lykke til og opp med hode - så kansje du får et oktober barn !
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 HI her... Jeg vil ikke kjøpe eggløsningstester, jeg orker ikke det mer..brukte det i 2 mnd, men ble helt gal..testet hele tiden:-( MEN jeg vet jeg traff EL forigge mnd..merker det på kroppen, for slim/t i magen så jeg vet at jeg har hatt sex akkurat på EL også...derfor er det så trist..sitter her med skikkelig vonde menssmerter og er skikkelig lei:-( Men vi har bestemt oss for og prøve og slutte nå...orker ikke mer. Hva er pergo foresten?? Er det noe fruktbare medisiner eller noe?? Uff uff...god jul HI
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #10 Skrevet 16. desember 2007 Ville bare komme med en liten oppmuntring til deg:) Meg og samboeren min prøvde i over 1 år og bli gravid... Ble like skuffet hver mnd... ingen graviditet.. Trodde til slutt at jeg var steril og ikke kunne få barn. Tørde ikke gå til legen pga jeg bare var 17 år... Vi sluttet å prøve.. Brukte fremdeles ingen prevansjon.. etter 4 mnd gikk det opp for meg at jeg var gravid, da var jeg kommet 3 mnd på vei. Da hadde vi slått fra oss det å få barn i ung alder. Men da kom han som ett lyn. Jeg vil råde deg til å la være å tenke på det og late som ingenting:)
mai mammaen til to Skrevet 16. desember 2007 #11 Skrevet 16. desember 2007 syns du skal slappe av jeg. er mange som prøver mye lenger enn 6 mnd før de blir gravid... men jeg kan også skjønne hvordan du har det. da jeg ble gravid med snuppa så var det på første forsøk. denne gangen var det på andre forsøk.men husker hvor forferdelig deppa jeg ble når jeg fikk mensen denne gangen. for håpte jo på at det skulle gå like fort denne gangen.. men jeg håper det ordner seg for deg og at du snart blir gravid igjen. tenk hvor glad du blir når du får en positiv test.. prøv å slapp helt av nå i julen og konsentrer deg heller om barnet du har fra før. tenk hvor kjekt dere får det i julen..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #12 Skrevet 18. desember 2007 Heisann Vil bare si at jeg vet akkurat hvordan du har det. Hadde selv det på samme måten. Nr 1 ble jeg gravid med på 2 forsøk, så jeg trodde at nr 2 skulle gå like raskt, om ikke raskere. Så fortvilelsen var stor da jeg fikk negativt på negativt resultat. Etter et halvt år med prøving begynte jeg med eggløsningstester(clearblue). Da ble eggløsning konstatert 4 dager før jeg forventet det, og to uker etterpå lyste GRAVID mot meg fra testen..for en dag...Jeg har og en venninde som ikke bare blitt gravid med nr 2 enda etter 7 mnd forsøk. HUn ble og kjapt gravid med nr 1. Så ikke gi opp vennen...kanskje kroppen din ikke er klar enda, men plutselig så sitter spiren skal du se...tvi tvi...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #13 Skrevet 18. desember 2007 Vil bare si at jeg synes det er respektløst å foreslå at man ikke skal tenke på det, men stresse ned og vips så sitter spiren liksom. FOR NOE SPRØYT! Man trenger én eggcelle og én sædcelle for å bli gravid. Vanlige kvinner blir ikke så stresset undet prøvinga at det går ut over eggløsning eller befruktninga. Kvinner i katastrofeområder blir gravide. Hvorfor klarer de det? De er jo utsatt for massivt stress, så de burde jo være sterile hele gjengen etter deres teorier. Dessuten er det ikke noe gøy når andre antyder at det er ens egen feil at man ikke klarer å bli gravid. For siden man stresser med det så vil det jo ikke klaffe lizzom. Blæh. Til TS: 6 mnd er ikke så lenge. Men joda, skjønner at det er fortvilende. Har ikke andre råd enn å prøve 6 mnd til og hvis ikke spiren sitter da så har du krav på utredning. Uansett så tror jeg på en spire før den tid! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå