Gå til innhold

Shit - noe på gang tro ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter dønn i ro, men likevel kommer kynnerne ( svake rielignende ) med ujevne mellomrom.

Magen har blitt knallhard av og til gjennom hele svangerskapet, men nå er det litt vondt i tillegg. Er ikke så inne på kynnere, men hvordan merke forskjell ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er rier så varer dem i ca 45 sek og dem kommer med jevne mellomrom.

Sikkert bare vonde kynnere ;)

Skrevet

Rier behøver ikke være i ca45 sek..individuelt.

Skrevet

Tja, det kan godt være noe. Da jeg skulle ha nr. 2, hadde jeg svake murringer hele natta, og tidlig på mårran gikk det over til skikkelige rier.

Når har du termin?

Skrevet

Rier skal jo være regelmessige da, men ingen regel uten unntak der heller... Da jeg skulle ha sistemann kom jeg helt opp i 5 cm åpning uten regelmessige rier jeg, bare uregelmessige, småvonde maserier/kynnere.

Men kynnere kan være ganske vonde på slutten uten at det er noe på gang også... Du har visst noen spennede timer foran deg du, skjer det noe, eller ikke ;-)

Lykke til uansett!

Skrevet

Slipper de taket hvis du forandrer stilling eller reiser deg opp? da er det sansynligvis kynnere.

Ville tatt tiden på dem og sett hvor lenge de varte.

Er du fødeklar eller?

Skrevet

Nei så klart ikke.... Men om man ringer føden så spør dem som regel om hvor lenge dem varer.

Og om det ikke varer så lenge ber dem deg ofte ringe tilbake igjen når dem varer 30-45 sek + for da er som regel riene effektive.

Skrevet

Jeg hadde MYE kynnere i svangerskapet og jeg merket ikke forskjell på de og riene før de kom regelmessig. Da skjønte jeg at det ikke var kynnere...

Så spennende!

Skrevet

Jeg trodde slev d var kynnere..helt til jeg plutselig måtte på sykehuset med 4 mi mellomrom..har 45 min å kjøre så da vi kom nesten frem var d 1-2 min mellom...hehe, stress stress..

Skrevet

Riene mine ble aldri regelmessige med førstemann. Jordmor ble overrasket da jeg hadde fire cm åpning.

Skrevet

Det med at rier må være i minst 45 sekunder og være regelmessige er noe stort tull! Jeg har i alle mine tre fødsler gått til 5-7 cm åpning uten at noen rier var over 45 sekunder og slett ikke reglemessige heller. Nå siste fødsel var ikke riene jeg hadde på starten verre enn at jeg egentlig ikke trodde det var eier, bare reiste inn for sikkerhetsskyld, hadde da 4 cm åpning og en halvtime senere 6 cm... Du får følge litt med og lykke til! :-)

Skrevet

Hehe... Skulle jeg fulgt den beskjeden sist hadde ungen kommet i bilen ;-P

Først når jeg hadde 8 cm åpning, ca 20-30 min før ungen var ute (og vi har 1,5 time å kjøre) fikk jeg min første rie som varte i over 45 sekunder.

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde kynnere søndag for to uker siden, var uregelmessige og varte ikke over 20 sek. Når jeg skiftet stilling var de ikke vonde lenger.

Men da jeg begynte å blø ringte jeg jordmor å da vi kom på kontoret hennes hadde jeg 6cm åpning...rakk akurat inn på føden før snuppa var ute =)

Skrevet

Jeg har ldri hatt regelmessige rier med noen av mine 3. Med nr 2 var riene ikke vonde før en halv time før han ble født. Ville dratt opp på føden for en sjekk om det fortsetter.

Skrevet

Takker for svar. Har termin om 3 uker, så det er ikke noe krise om det skjer noe. Får se hvordan det utvikler seg. Hadde ikke noe regelmessig i det hele tatt sist, så jeg er litt usikker her.

Spennende uansett, men må vel vente noen uker til ja...Sikkert falsk alarm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...