ompah! Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Har ei jente som hele tiden har sovet rimelig bra....men nå i det siste har det kommet helt ut av kontroll. Hun er helt mark i senga si, uansett hvor trøtt hun er vrir hun seg rundt og opp og hit og dit! Kan bysse henne i søvn, men hun snur seg etterhvert rundt og våkner fordi hun ligger på magen....eller står på alle fire i senga! Utrolig slitsomt! Har prøvd babysafe flere netter, men hun klarer faktisk å få snudd seg i den også...det tar bare litt lenger tid.... Eneste stedet hun sover godt, og hele natta er i senga sammen med oss! Det er forsåvidt helt greit for oss at hun ligger der, men skulle fått hun til å ligge noen timer i senga si først, uten og våkne hele tiden! Vi har rammemadrass, så kan ikke legge hun alene i senga vår heller..... Hun er ni mnd, og har fått mange tenner, så er nok ikke noe som plager henne....tror bare ikke hun vil ligge i senga si, og hun våkner når hun havner på magen..... HJEELP!! Er ferber noe for oss???
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har en gutt på 10 mnd som også trives best i senga med oss. Dvs han legger seg i sin seng, men vil opp til oss med en gang vi legger oss (han er på samme rom som oss for vi har bare ett soverom foreløpig). men han er også helt mark når han skal legge seg, kryper rundt i senga, står i senga osv. Så vi må stå ved senga og synge/stryke/holde han så han ikke snur seg, helt til han sovner. Han våkner ogs mange ganger om natta/kvelden. I dag bestemte jeg meg. Han er endelig frisk (vært mye syk) så nå skulle jeg prøve en slags ferber. Klarer ikke vente så lenge som ferbermetoden sier, så tok litt kortere intervaller mellom hver gang jeg gikk inn! Til min store overrakelse sovnet han av seg selv etter 9 min (da hadde jeg vært inne 3 ganger og lagt han i senga, for han klarer ikke legge seg når han har reist seg...). Vet jo ikke effekten av det enda, men skal prøve flere kvelder og se om han blir flinkere til å finne roen selv også når han våkner på natta Er så glad, for han har aldri sovnet uten at vi har stått der inne før!! hehe, ble mye om meg dette!! Men poenget er å si at det går an å prøve. Jeg har mannet meg opp leeeenge, for jeg hater at han skriker. Men det gikk mye bedre enn forventet Lykke til.
heldigec Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Har du Babysafe med seler? Er den festet stramt nok så skal hun jo ha problemer med å snu seg i den. Ellers ville jeg nok prøvd ferber ja.
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Her virket det nesten som om gutten vaar syntes det var litt skummelt aa plutselig vaakne paa magen, saa han graat og trengte troest. En av oss troestet ham, og som regel sovnet han ganske raskt igjen. Etter noen uker med slik vaakning gikk det over av seg selv, uten noen ferber. Han var rundt 6 mnd den gangen. Om ferber er noe for deg vet jeg jo ikke noe om, der maa nesten du bruke din kjennskap til barnet og dine egne morsinstinkter, men her klarte vi oss uten i hvertfall
anni654 Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 Kan tenke meg at det bare er en fase. Kroppen til barna forandrer seg så fort på så kort tid i løpet av det første året. Det er ikke rart at de blir urolig av det. Ferber er sikkert en lettvint metode med kjapp resultat, men det er jo ikke godt for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå