BettyBoob Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 når pjokken synes det er superfestlig å slå meg? stadig får jeg meg to tette og en badehette - og han bare ler når jeg tar hendene hans og forklarer at sånt gjør man ikke, mamma får vondt osv?? har idag prøvd å late som om jeg begynner å gråte - og da har han sluttet og sett rart på meg, hehe... han er 21 mnd
mizz25 Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Heisann.. Ja,det e ikke bestandig så enkelt. Men prøv å bare ignorere han,reis deg opp å late som du skal gjøre noe på kjøkkenet eller badet feks.. Prøv å ikke si så mye,mange unga gjør det for å få oppmerksomhet... Prøv å vis han ting når han har gjort det,en leke eller noe! Poden min rop høyt,å når æ sir hysj eller ikke rop så syns han det e arti å rop enda mere... Så æ e begynnt å ikke si så mye,blitt litt bedre da,ikke så arti lengre liksom =)
kajak&Daniel Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har dessverre ikke noe svar, men har samme problem. Gutten min slår, kliper, lugger, biter, skaller meg osv.... Han er bare 13,5 mnd da, så det går jo ikke akkurat an å forklare han noe... Men jeg prøver å ta bort hånda hans, sette han ned på gulvet... men ser ikke ut til å hjelpe så mye...
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Min sønn på 18 mnd gjør det samme.. Spurte hs om det var normalt, eller om sønnen min bare var slem. Og ho sa at de "tester" ut grensene våre! De ser om vi sier nei hver gang eller om hvis de holder på lenge nok så får de lov. Syntes det virket rart til å begynne med, men tror nok på det. For jeg også fikk tips om å si rolig "nei" og lede oppmerksomheten hans mot noe annet som han fant interressant og som han kanskje kan få skryt for! Men var viktig t jeg sa ROLIG "NEI". Ikke bli sinna...
Huldretuss Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Datteren min er også veldig fysisk når hun blir sinna. Hun tester ikke grenser, men reagere spontant fysisk når ting er vanskelig. Hun både slår, klyper og stanger - hun kan også skrike eller si at vi er dumme. Virker ganske frustrerende å bli så sint som det hun blir. Hun får selvfølgelig ikke lov til å gå fysisk til angrep, men må lærer seg til å få utløp for sinne på en annen måte. Men temperamentet har hun hatt siden hun var i magen, så det er noe både vi og hun må lære oss å leve med.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 mini hadde en sånn periode(ca en mnd halvannen) fra han var 15 mnd. jeg tok tak i hendene hans og holdt de godt fast i ca ett min, han ble rasende hver gang og prøvde å få seg løs men han har helt sluttet med det nå ha an på fanget ditt og hold godt fast, si bestemt NEI akkurat når han slår o.l. ikke slipp han før han har vært sinna og lei seg. det er du som bestemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå