Gå til innhold

Togreise, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal hjem til jul, og tenkte å reise med tog, men turen tar 7 timer!

Jeg er litt usikker på hvordan det er å reise med baby, lillesnupp er 2,5 måned. Nsb Familie er utsolgt, så jeg tror vi må reise i vanlig kupé, er redd det kan bli en del skriking og irriterte medpasjerer...hvordan får vi en greiest mulig reise? Tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis familie er utsolgt må dere i vanlig kupe ja. Vi måtte reise med tog hjem i fjor, 6 timer. Jeg bestilte på komfort, og da fikk vi tre billetter. Det vil si at baby og jeg satt sammen på en toseter og mannen satt alene på en toseter (annen passasjer ved siden av da). Det gikk veldig greit, han sov i setet på turen, og satt og kikket i bøker eller ut av vinduet mens han var våken (han var 7mnd da vi reiste så litt eldre da).

Ville ha bestilt tre billetter hvertfall til reisen, det er jo gratis for bebisen så det blir ikke dyrere. Da får dere hvertfall et tomt sete, og det er veldig greit. Gå til toalettet i familievogna når du skal skifte bleie, eneste stedet det er stellebord. Ha med et teppe du kan legge over baby og delvis puppen når du skal amme. Ellers hør med konduktøren, det kan hende det plutselig er ledig på familie, og de pleier å være veldig imøtekommende når du reiser med baby men ikke har fått plass i familie:-)

Ble endel skriking en stund ifjor for oss, du ser lite til medpassasjerer (seteryggene er høye....) så jeg så ikke særlig mange sure blikk:-) Er jo jul også, så folk bør være glade, og en søt liten baby bør bare bidra til det, spør du meg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...