tina_mor Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Sitter her med et lite glass gløgg foran peisen....Snuppa har akkurat sovnet etter et deilig bad. Sambo er på jobb i helgen....jaja...sånn er livet. Er visst julebord i helgen, men bestemor skulle også jobbe ivkeld (er sykepleier)... Så da får vi kose oss hjemme.. Laget gipsavstøpning av hånden og foten til snuppa....blir så fint ...tror jeg da he he Den ene skal bli julegave....så best den blir bra asså..... Noen andre her med sambo som jobber skift`? Blir lliksom aldri helt vant til det jeg.......ialleall ikke nå som vi har snuppa...men men ....får gjøre det beste ut av det... Håper dere koser dere masse ikveld....om noen har lyst til og skravle ...er jeg her he he he Masse klemmer fra meg
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 En riktig god kveld til deg også :-) Mannen min jobber ikke skift men han er på jobbreise til Stavanger i helgen. Da er det jo spesielt typisk at snuppa blir syk og jeg hangler samtidig... Men nå er heldigvis snuppa på bedringens vei, og jeg holder meg på beina fremdeles :-) Skulle vært på julebord i går men måtte droppe det da snuppa ikke klarte å roe seg hos svigers....men det er sånt som skjer. Får ta det igjen en annen gang ;-)
tina_mor Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2007 Usj da....ja da må man være hjemme og pleie seg selv og snuppa....de små vokser så fort atte, sjansen kommer snart tilbake hehe Hvor gammel er deres da? Lenge igjen av permisjonen?? Vår er 5 måneder og jeg skal etter planen begynne i tidskonto 2dag/uke fra 1 .feb, så jeg prøver og nyte og nyte tiden nå....Går så altfor fort ......
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Her så blir snuppa 9mnd den 21 des. Begynner å jobbe første eller andre uka i mars.....tiden går altfor fort nå føler jeg. Grugleder meg til å begynne å jobbe igjen. Skal bli deilig med litt "voksentid" men gruer meg ufattelig mye til å overlate ansvaret til andre, og bekymrer meg masse for om snuppa kommer til å få det greit i barnehage....går sikkert kjempefint, men synes det er kjedelig likevel jeg :-) Og så er det det med barnehageplass da....ikke fått noe plass enda. Tenkte å begynne å sjekke litt mer opp etter nyttår. Hvordan er det med barnehagedekningen på Gjøvik? Sikkert mye bedre enn her i Oslo tenker jeg :-)
tina_mor Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2007 Ja, man gruer/gleder seg .....jeg også....Har søkt om barnehageplass...men er ikke mye ledig her heller he he Bare skryt fra politikerne...... Men skal ha en jeg kjenner /+ pappa'en de første månedene - hun er så liten ennå...bare 7 måneder når jeg starter....så venter med barnehage til over sommeren , om vi får......Jeg har jobben min i Oslo, så jeg skal pendle 2 dager i uken.....Da får hun også litt tid sammen med pappa'en..vi har spart halvparten av permisjonen hans. Blir veldig rart, men samtidig gleder jeg meg. Hun var så bitteliten da hun ble født, bare 1900g, og nå er hun hele 5.9kg. Satt og så på bilder fra sykehuset, og så rart.....virker så lenge siden he he Jobber du i Oslo eller?? Er du fra byen??
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 1900 gr var jo ikke stort nei. Fortidlig født da eller? Her så var snuppa 3098gr når hun ble født 3 dager over termin. Hadde svangerskapsforgiftning så nok derfor hun ikke var større. Så på video av første badet hennes, og hun var skikkelig tynn :-) Virker som en evighet siden fødselen ja!! Jobber på Billingstad men bor på Grorud så har litt reisevei, men det er motrush så det går relativt greit :-) Er opprinnelig fra Kristiansand, men gift med en fra Oslo så slik havna jeg her hehe Pendle fra Gjøvik til Oslo ja, er ikke det litt stress? Skal kanskje ikke snakke om lang reisevei til jobben jeg nei hehe
tina_mor Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2007 Er ikke annenhver uke bare, og da overnatter jeg i Oslo 1 natt. Så går ganske så bra. Men jeg har også hjemmekontor da. Så skal ikke klage . Er født og oppvokst i Oslo, så jeg må holde "kontakten" hehe Bodd på Adamstuen /St.hanshaugen......savner det noen ganger , men har det veldig bra nå da. Var uvant og flytte fra leil til hus, men man må se det positive i de. Ja den kjærligheten - hehe ikke alltid lett og forutsi hvor man havner da....hehe du vet......rushtidtrafikk i Oslo er jo et helv.........så godt du kjører mot rushtrafikken...Ring 3 er jo et mareritt om man havner der på" feil tidspunkt" he he. Er det første din/deres?.... Første min/men ikke sambo...blir nok med dennne ene - tror jeg da... Jeg fødte 6 uker før termin pga s.f jeg også -----du og?? Jeg var svært dårlig og svimte nesten av kvelden før jeg ble lagt inn.....Jeg skjønte det vel ikke selv....før jeg ble kjørt i ambulanse og snuppa ble tatt med haste KS morgenen etterpå....lå 1,5 døgn på intensiven...så den natten er litt borte i hukommelsen he he Men det har jo gått kjempebra da....... Det er jo mest farlig for oss mødre det med S.F....usj skummel greie asså
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. desember 2007 #8 Skrevet 15. desember 2007 jeg fikk egentlig aldri vite at jeg hadde SF før jeg så i journalen min fra sykehuset (ba om å få den tilsendt) Hadde flimring for øynene, svimmel og høyt BT fra uke 31.... var hos jordmor 2 dager over termin og hun ville ha meg inn til ekstra sjekk på Ullevål pga BT mitt som bare steg og steg. Kom inn dagen etter og det var enda høyere, lite fostervann og lite barn så da satte de meg igang. Så det var ikke så dramatisk for meg, men uansett veldig kjekt å vite til neste gang at det var SF jeg hadde. Og jeg må si det er litt rart at de ikke informerte meg om det.....så et par ord i journalen som jeg ikke skjønte....googlet det og fant ut at det var Preklampsi (SF), ekkelt å tenke på i ettertid men alt gikk jo strålende...heldigvis :-) Og jeg hadde nok en mild SF men greit å vite til evt. neste gang. :-) Det er første vår :-) Håper på en liten søster eller bror til henne om et par år :-) Vi får se :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå