Gå til innhold

Kan man amme når man har silikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som har lagt inn silikon for noen år siden. De fjernet brystvortene, og la inn silikonen der, og sydde på brystvortene igjen.

Hun er nå gravid, og litt spent på om hun får til å amme når den tid kommer.

Melkegangene går jo fra kjertlene til brystvorta, så hvis man skjærer av brystvorta, så vil jo også melkegangene bli kuttet. Gror de sammen igjen eller er de kuttet av for godt?

Er det noen som har erfaring eller har hørt om lignende tilfeller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye mulig at melke kanalene er ødelagt eller skadet da...

Vet at man fint kan amme med silikoninnlegg, men da er de lagt inn somregel med snitt under brystet eller i armhulen.

Kjenner selv mange med silikon, og somregel er det ikke noe problem å amme da, det er faktisk større sjangse hvis du har tatt brystreduksjon.

se linken for utfyllende info:-)

http://www.babyverden.no/templates/Article____16554.aspx

Skrevet

jeg har hørt mange "ammeeksperter" og jordmødre som sier at i teorien går det fint an, men at det i praksis er veldig få med silikon som får til å bare amme barnet. Melkeproduksjonen blir mindre og avtar fortere slik at de må oftere ty til morsmelkerstatning tidligere og oftere. I tilegg er brystet ofte så spent og rundt at babyen har vanskelig for å ta det i begynnelsen.. Mange med peiling på dette som irriterer seg over at plastikk kirurgene maler dette med amming og silikon rosenrødt. Ikke alltid så lett i praksis med andre ord..Men med vilje og innsats går vel det meste. Persolig ville jeg venta med å legge inn silikon til etter "fruktbar alder".... :)

Skrevet

Jeg aner ikke, men husket jeg leste (i se og hør så da må det jo være sant...) at Pamela ikke hadde problemer med å amme, og hun har jo tatt en del operasjoner der fremme, kan man si...

Sikkert litt individuelt...

Skrevet

Har ikke saa mye peiling, men jeg vil hvertfall tro at hvis silikonen ligger under muskelen (alternativ til i selve brystet) vil ikke det ha saa mye aa si hverken paa melkeproduksjonen eller paa selve amminga. Men etter hva jeg har hoert skal det hvertfall kunne gaa an likevel. Mulig det krever stoerre "innsats" og at det er vanskeligere, men...

Skrevet

Du kan amme hvis de lager snittet under brystet eller via armhulen!Når de tar rundt brystvorta minsker sjangsen for amming.

Kjekt å vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...