Dollywood Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 bare 18 uker på vei, men allerede gått opp 6 kg. synes det er mye selv....vet det pleier å komme på endel mot slutte....
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Jeg tror jeg minst hadde gått opp så mye da. Kroppene våre gjør dette helt naturlig. Jeg er sterk motstander av all fokuseringen på vektøkningen til gravide. Jeg stiller spørsmålet: Spiser du passe og sunt? Hvis ja, så ville jeg ikke ofret dette en tanke. Jeg er slank, og har gått opp 20kg ganger 2. Det er HELT normalt for meg. For jeg trenger hver en eneste lille kilo. Inklusive ryggfettet. Hahaha. Hadde aldri trodd jeg skulle få spekk på ryggen. Og tjukke overarmer.
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Jeg la på meg mest i begynnelsen... La på meg 20 kg og flesteparten av dem kom iløpet av de to første trimestrene. Nå, snart 5 mnd etter fødselen mangler jeg ca 5 kg før jeg er tilbake i match-vekt ... satser på at det ordner seg på nyåret. Så lenge du spiser sunt og passer på å få bevegd deg (gå turer o.l.) så tror jeg ikke det skal være så stort problem! Lykke til med graviditeten :-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Jeg går opp mest i begynnelsen av mine sv.skap (så langt ihvertfall) så i uke 20 hadde jeg lagt på meg 10 kg... De siste 18 ukene la jeg på meg 5 kg (15 kg totalt)
Dollywood Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2007 hmm, jeg har nok ikke spist så sunt som jeg burde nei....vet det... skal skjerpe meg litt i forhod til det. i det forrige svangrskapet hadde jeg ikke gått opp noen ting på samme tidspunkt, men hvert svangerskap er jo forsåvidt forskjellig. har gått ned kjapt med de to andre da, etter fødselen
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Jeg spiste forholdsvis sunt under hele svangerskapet men gikk likevel opp tilsammen 23 kg. Her har det vært behov for hvert eneste gram fett etter fødselen, for ti mnd etterpå er jeg under trivselsvekta di. Hvis du har vansker med å få av deg ekstra vekt burde du vel være ekstra forsiktig (bare spise sunt og bevege deg litt ekstra hver dag), men ellers ville jeg ikke bekymret meg. Det er ikke så mye du har lagt på deg
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 Da eg gikk med Lukas hadde eg gått opp 5 kg da eg kom til uke 18... Denne gangen er eg 2 kg på minus...sliter med magen og dårlig matlyst....syns det er altfor lite, men har endel ekstra så ungen tar nok det den trenger.... Syns ikke 6 kg er kjempe mye...men det kommer jo ann på om kiloene er pga magen og alt inni el bare på deg.... Og vekt økningen er vel forskjellig fra person til person...er jo ikke sikkert du legger på det så mye mer.....og så er det vel ca 12 kg som er vanlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå