Gå til innhold

Noen som var anti-e, under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vite jeg er det, så skal i ny ul nå på onsdag. Går visst ut på at mitt blod, prøver å bryte ned fostret og morkaka. Skal bli tett oppfølgt, nå, men vet lie om dette, så er det noen av dere som vet mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du rhesus negativ? Nei, jeg aner ikke jeg egentlig. Men jeg er rhesus negativ hvertfall og måtte ta prøver for å sjekke at ikke det samme skjedde her..

Skrevet

Nei har ingenting med det å gjøre...anti-e er ei undergruppe av rhesustypene, visstnok, så spiller ingen rolle om man er pluss eller minus. Er visst sjelden, og verken fastlegen min eller JM kunne si noe om det:(

Skrevet

Ok. Nei, da vet jeg jo ikke:) Men du får vel behandling? De må sende dere til en som vet noe om det der om du er det?

Skrevet

Joda,skal inn på sykehuset i neste uke for utredning og samtale hos gynekolog, så får vel vite mer da:) Har aldri hørt om det før, så er nysgjerrig på hvordan Sv hos andre artet seg, og hvordan det gikk med babyen.

Skrevet

Jeg hadde anti-E (stor E) i svangerskap nr. 2. Gikk veldig fint, men ble fulgt opp med 3d-ultralyd og blodprøver gjennom hele svangerskapet. Det ble også tatt blodprøve fra navlesnoren etter fødsel for å sjekke om barnet hadde anemi.

Såvidt jeg husker hadde jeg ikke noen særlig stigning av titerverdiene i løpet av graviditeten. På ultralyden ble det sjekket blodgjennomstrømning i fosterets blodårer + størrelse på milten (hvis blodet renner for fort eller milten er forstørret kan det være tegn på anemi, tror jeg). De siste ukene ble jeg forberedt på at de ville igangsette fødselen hvis det var tegn på at babyen ikke hadde det bra. Heldigvis gikk alt fint, babyen kom til termin, frisk og rask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...