Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Har ikke prøvd å pumpe og fryse ned melk enda, men tenkte det var på tide å prøve for å ha litt i bakhånd. (Har vært noen episoder hvor hun tydligvis har reagert på noe jeg har spist, og da gruer jeg for å amme igjen fordi det setter igang en ny skrikeperiode). Bare lurer på ca hvor mye de spiser nå i starten (hun er to uker). Sikkert varierende, men hvor mye bør jeg fryse ned i hver pakning og varme opp når hun skal ha? Tåpelig å ta opp 2 dl viss hun ikke drikker en halv en gang liksom.. Og, disse fryseposene fra avent, hvor mye tar de?
gabi Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har pleid å bruke sånne isterningsposer. De er kjempekjekke. Det spiller ingen rolle om du pumper ut 50 eller 250 ml, bare hell det du får ut over i en sånn pose og frys ned. Neste gang du pumper, kan du helle det på toppen av det som allerede er fryst. Når man skal bruke melka seinere, kan man plukke ut ett passende antall mm-isterninger og tine. Da er det lettere å beregne mengden der og da.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 smart. Men er disse posene sterile da? Eller går det greit siden det fryses?
petite fleur Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 For å holde det sterilt, bør du legge isbitposene i en tett boks i fryseren. Jeg bruker en vanlig plastboks med tett lokk. Det blir jo hull i posen når du tar noen melkebiter, på denne måten holder du bakterier fra andre frysevarer unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå