Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vurderer eller kjøper brukt tøy til ungene av følgende grunner:

1. Nytt er unødvendig forbruk - brukt er miljøvennlig

2. Giftstoffer i klærne er vasket ut - og følgelig tryggere for ungene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, nr en er en god grunn og nr to er en praktisk grunn.

Jeg kjøper en del brukt som hun skal ha på seg i barnehagen, der anbefaler de at barna ikke har på seg nye/pene klær, siden de har mye "grisete" leker (maling, baking osv).

Dessuten vokser de små fort ut av klærne sine og det er ikke så mange plag som slites ut. Synes det er synd å kaste fullt brukbare klær. Jeg gir for små klær til forskjellige Fretex-organisasjoner for jeg har ingen her borte som kan "arve" klær.

Skrevet

Jeg kjøper en del brukt tøy. Har aldri tenkt over punkt 2, vasker alltid nytt tøy.

Jeg kjøper brukt fordi jeg synes han vokser så fort og derfor synes jeg det blir litt sløsing med penger å kjøpe mye nytt hele tiden. Dessuten blir ikke klærne så fort slitt i den alderen han er i (2år). Men den siste tiden har jeg begynt å tenke på at det er miljøvennlig og det prøver jeg å være så godt det lar seg gjøre:o)

Hva med deg?

Skrevet

Kan vel egentlig være politisk korrekt å hevde at jeg kjøper brukt pga miljøet, men i det store og hele handler jeg i bruktbutikker fordi jeg har lyst og synes det er artig å gå på skattejakt. Og da skader det jo ikke å få tak i en ny! Burberryduffel til 280 kr i en bruktbutikk heller, med tanke på at den kostet 4-5 tusen ny i vanlig butikk:)

Skrevet

Nr 2. Har en sønn med atopisk hud, og prøver derfor å kun bruke arveklær. Ikke på død og liv, men når det passer slik. Man vasker jo ikke giftdtoffene ut ved 1., 2. og 3. vask, men jo mer vasket de er, jo renere er de.

Men jeg har aldri kjøpt brukt tøy. Sønnen min arver både fa eldre søsken og andre slektninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...