Gå til innhold

er det vanlig og ikke ta gynykologisk undersøkelse på 1 kontroll?


venter nr 2 i august,er 12 uke

Anbefalte innlegg

var på min første kontroll i går. Tok blodprøve,blodtrykk,fikk faktisk høre hjertelyd,hørte ikke mye men registrerte en hjerte lyd på 177,så det var ikke meg. men spurte om jeg skulle ta gynykologisk undresøkelse men da sa legen at det var ikke så vanlig lengre. det kunne utføre skade på barnet,så han ville ikke ta undersøkelsen før etter fødsel. sist svangerskap tok jeg undersøkelsen,er dette normalt? noen andre som fikk den samme besjeden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok gu da jeg var gravid med de to første. I sv.skap nr 3 og 4 gjorde de ikke det. Fikk fortalt at de hadde sluttet med det. De ville ikke "romstere" og forstyrre oppi livmorhalsen så tidlig i sv.skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at gu ikke er rutine lenger. Han sa ikke noe om hvorfor - jeg er bare glad til. Antar det går an gjøre gu hvis man har ubehag eller mistenker infeksjon/sopp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med min datter som nå er 18 år,men ikke med gullgutten som er et år og heller ikke denne gangen gjorde de det. Har forstått at de ønsker ikke å gjøre mer enn høyst nødvendig,men fikk beskjed om at hvis jeg ikke nettopp hadde tatt celleprøve,måtte dette tas,men det hadde jeg jo,så jeg slapp jo det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...